شناسهٔ خبر: 63859 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مديركل راه و شهرسازی استان مطرح کرد:

طرح بازآفرینی شهری گلستان به ۵ هزار و ۱۱۶ فرصت‌ شغلی می‌انجامد

حسین محبوبی مديركل راه و شهرسازی استان گلستان گفت: با اجرای طرح بازآفرینی شهری استان گلستان حداقل ۵ هزار و ۱۱۶ فرصت‌ شغلی در سطح استان بصورت مستقیم و غير مستقيم ایجاد خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ميرمحمد غراوای، معاون عمرانی استانداری گلستان در سومين جلسه ستاد بازآفريني این استان گفت: در اجرای برنامه ششم توسعه مبنی بر تحرك بخشیدن به برنامه‌های بازآفرینی اعم از احیاء بافت‌های فرسوده و ساماندهی حاشیه شهرها از طریق بازآفرینی و نوسازی محلات هدف و ساخت ۲ هزار و ۷۹۲ واحد مسكن و بيش از ۴۱  میلیارد و ۸۰۰ ميليون تومان اعتبار جهت بازآفرينی شهری و ۵۵۸ ميليارد ريال وجوه اداره شده جهت تسهيلات ساخت مسكن در بافت‌های هدف طرح به استان گلستان اختصاص يافت.

وی افزود: دستگاه‌های عضو ستاد موظفند بر اساس مصوبات هيات دولت بر حسب وظيفه ذاتي خدمات لازم را در اين محدوده‌ها اراِئه کنند و مشاركت بيشتر در اجرايی کردن اين طرح داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان گلستان، حسین محبوبی، مديركل راه و شهرسازی این استان و دبير ستاد نیز در اين جلسه گفت: بازآفريني شهری در استان گلستان از سال‌های قبل شروع شده و در اين راستا در حوزه‌های مختلف شهری از قبيل بهسازی تكايا و مساجد، خانه‌های تاريخی و معابر تاريخی و بافت فرسوده اقداماتي انجام شده كه به چند دستگاه محدود مي‌شد، اما با اجراي اين طرح، كليه دستگاه‌های مرتبط و زير بنايی تحت عنوان برنامه اقدام مشترك در بافت فرسوده مشاركت می‌کنند و سبب تسريع و تسهيل در اجراي طرح مي‌شوند.

دبیر ستاد بازآفرینی شهری استان گلستان گفت: با اجرای اين طرح برآورد می شود كه حداقل  ۵ هزار و ۱۱۶ فرصت‌ شغلی در سطح استان بصورت مستقیم و غير مستقيم ایجاد خواهد شد.

محبوبی در ادامه به پرداخت وام در جهت احیای بافت‌های فرسوده اشاره كرد و اظهار داشت: از اول سالجاری تا به امروز برای ساخت ۴۱۳ واحد مسكونی متقاضیان به بانك‌های عامل معرفی و نسبت به تكمیل مدارك و اخذ وام اقدام کردند.

وی تصریح كرد: اولویت اجرای طرح‌‌های بازآفرینی شهری در استان گلستان در شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر بوده و در شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر به شرط تعریف و ارائه طرح امكان‌پذیر خواهد بود.

در خاتمه اين جلسه، اعضای ستاد بازآفريني شهري از اقدامات صورت گرفته و در حال انجام بافت تاريخي گرگان ديدن كردند./

نظر شما