شناسهٔ خبر: 63878 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می دهد:

بارش باران امروز در تهران / فعالیت سامانه بارشی در نیمه غربی کشور همراه با بارش برف و باران

آب و هوا امروز با فعالیت سامانه بارشی در نیمه غربی کشور و دامنه‌های البرز مرکزی شاهد بارش برف و باران در برخی مناطق کشور خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، امروز سامانه بارشی در کل نیمه غربی کشور و دامنه‌های البرز مرکزی و به صورت وقوع بارش پراکنده در مناطقی از شمال شرق فعال است.

امروز بیشینه استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، زنجان، قزوین، البرز، شمال تهران، همدان، ایلام، لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و غرب فارس است و بارش در ارتفاعات و گردنه‌ها به صورت برف، کولاک و احتمالا رخداد پدیده بهمن و در استان‌های واقع در جنوب غرب و غرب گاهی به شکل رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و درمناطق مستعد بارش تگرگ و آب گرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌ها خواهد بود.

اگرچه تا صبح دوشنبه رویداد جوی گرم باد در سواحل شمالی و استان اردبیل حاکم است، اما بتدریج از بعدازظهر امروز با شمالی شدن جریانات باد بر روی دریای خزر بارش در نیمه غربی سواحل و اردبیل شروع می‌شود و شدت بارش‌ها ابتدا بر روی مرز بین گیلان و اردبیل و بتدریج با قوت کمتر سرتاسر سواحل شمالی را در برخواهد گرفت.

روز سه شنبه گستره بارش‌ها در بخش‌هایی از شمال شرق، شرق، سواحل شرقی، دریای خزر، مرکز و جنوب کشور ظاهر می‌شود و بتدریج از ضخامت ابر‌ها و بدنبال آن از شدت بارش‌ها در نیمه غربی کشور کاسته خواهد شد. همچنین در این روز وزش باد شدید در غالب مناطق کشور بویژه در نیمه شرقی-جنوبی کشور با بیشینه ۷۰ کیلومتر بر ساعت رخ خواهد داد که خیزش گرد و خاک در شرق و جنوب شرق کشور و موجب اختلال در رفت و آمد درجاده‌های مواصلاتی می‌شود.

نظر شما