شناسهٔ خبر: 63903 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۱۷۶۲ واحد مسکونی در طرح بازآفرینی خراسان جنوبی ساخته می‌شود

خراسان جنوبي مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی از ساخت ۱۷۶۲ واحد مسکونی در قالب طرح بازآفرینی شهری در خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی اداره كل راه و شهرسازي استان خراسان جنوبی، مهدی جعفری در جلسه ستاد استانی بازآفرینی پایدار شهری ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت پروژه های بازآفرینی شهری اظهار داشت:هم اکنون در ۷ شهرستان استان شامل بیرجند، بشرویه، نهبندان، سرایان، قاین، فردوس و خوسف طرح  های بازآفرینی پایدار شهری در حال اجراست و در مجموع ۹۶۳ هکتار از بافت فرسوده این شهرستان ها را با جمعیت ۹۰ هزار نفری در بر می گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی افزود: برای ساخت هزار و ۷۶۲ واحد مسکونی در قالب طرح بازآفرینی شهری در استان ۷۳ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که باید این واحدها تا سال ۱۴۰۰ ساخته شود.

استاندار خراسان جنوبی هم در اين جلسه گفت: در طرح های بازآفرینی شهری باید نیازها و خدمات به مناطق، در هر شهرستان به طور دقیق مشخص شود.

معتمدیان افزود: شهرستان هایی که تاکنون در حوزه طرح های بازآفرینی شهری قرار نگرفته اند زودتر طرح های خود را ارائه دهند.

وی گفت: بانک های عامل نیز باید در پرداخت تسهیلات مربوط به این طرح ها و روان سازی پرداخت تسهیلات همکاری لازم را داشته باشند.

معتمدیان افزود: برای افزایش محدوده شهری فردوس بررسی لازم انجام و در جلسه بعد ستاد بازآفرینی شهری مطرح شود.

نظر شما