شناسهٔ خبر: 63973 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس اعلام کرد

مقاوم‌سازی ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار مسکن روستایی در کشور تاکنون

صدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: در شرایط کنونی بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار مسکن روستایی مقاوم سازی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و  شهرسازی، صدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس ، با اشاره به روند مقاوم سازی روستایی در کشور، گفت: در این عرصه دستگاه های مختلفی در سال های گذشته اقداماتی را صورت داده اند، که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یک از نهادهای پیش رو در عرصه مقاوم سازی روستایی محسوب می شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی به خبرگزاری خانه ملت گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سال های گذشته برنامه دقیقی را برای مقاوم سازی روستایی تدوین کرده و امروز نیز اقدامات این بنیاد تداوم دارد.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش بنیاد مسکن، از سال ۸۴ بالغ بر ۲۰۰ هزار مسکن روستایی به صورت سالانه مقاوم سازی شده اند به طوری که طبق بررسی های میدانی، در سال ۸۴ حدود ۷ درصد مسکن روستایی مقاوم بوده اما امروز بیش از ۴۲ درصد مسکن روستاها مقاوم هستند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اعلام اینکه در شرایط کنونی بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار مسکن روستایی مقاوم سازی شده است، گفت: یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته برای مقاوم سازی روستایی، ارائه تسهیلات برای ساخت و ساز جدید در این مناطق است.

وی با اشاره به تلاش دستگاه ها برای مقاوم سازی مساکن در شهرها، ادامه داد: یکی از اقدامات کلان بنیاد مسکن، تلاش برای مقاوم سازی مساکن در استان کرمانشاه بوده، بر اساس آمارها بر اثر زلزله حدود ۱۰۳ هزار واحد در این منطقه خسارات اساسی و جزئی دیدند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، نوسازی و مقاوم سازی مساکن روستایی کرمانشاه تا پایان سال جاری به اتمام رسیده و نوسازی و مقاوم سازی مساکن شهری این منطقه نیز تا شهریور ماه سال آینده صورت می گیرد.