شناسهٔ خبر: 64044 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

در مروری بر روزنامه‌های امروز ۱۳ بهمن ماه می خوانید

پرواز چارترها در آسمان مه‌آلود

روزنامه سازمان هواپیمایی اعلام کرده است با هر گونه تخلف در بلیت‌فروشی یا تخطی از بخشنامه‌های این سازمان درباره ممنوعیت فروش بلیت‌های چارتری، برخورد خواهد کرد. این مساله که در روزنامه" آرمان امروز" با تیتر " هدایت پروازهای چارتری به مقاصد گردشگری" آمده است، سرنوشت پروازهای چارتری را در هاله‌ای از ابهام توصیف کرده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در زیر برخی از تیترها و مطالب منتشرشده در روزنامه‌های امروز را می‌خوانید:

دنیای اقتصاد

بسته مالی مخصوص ساخت و بهره‌برداری از پروژه‌های تجاری رونمایی شد

کلید بورسی قفل «ما‌ل»‌ها

بسته‌ مالی مخصوص ساخت و بهره‌برداری از پروژه‌های تجاری و مراکز خرید با استفاده از امکانات بورسی به منظور برطرف شدن چند چالش اصلی در چرخه ساخت‌وساز، واگذاری، بهره‌برداری و مدیریت «مال»‌ها، رونمایی شد.

این بسته مالی که از سوی دو پژوهشگر حوزه مدیریت مالی طراحی شده با اشاره به مشکلاتی که تاکنون در مسیر تامین مالی ساخت، واگذاری، مدیریت و بهره‌برداری از مال‌ها و مجتمع‌های تجاری وجود داشته است مدل جدیدی از تامین منابع برای ساخت با هدف نجات مال‌سازها از «باتلاق» پول‌سازی سنتی برای این پروژه‌ها را به این دسته از سرمایه‌گذاران ساختمانی پیشنهاد می‌کند که در قالب آن با هدایت عملیات تامین مالی، ساخت و بهره‌برداری از این مجتمع‌ها به مسیری تازه، چالش‌های مربوط به روش‌های سنتی ساخت و بهره‌برداری از مال‌ها به حداقل می‌رسد.

آرمان امروز

هدایت پروازهای چارتری به مقاصد گردشگری

سازمان هواپیمایی اعلام کرده است با هر گونه تخلف در بلیت‌فروشی یا تخطی از بخشنامه‌های این سازمان درباره ممنوعیت فروش بلیت‌های چارتری، برخورد خواهد کرد. در آستانه تعطیلات ۲۲ بهمن و نزدیک‌شدن ایام عید نوروز، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه امکان حذف کامل شبکه فروش بلیت چارتری وجود ندارد، تاکید کرد: فروش بلیت مقاصد گردشگری همواره باید به صورت چارتری باقی بماند و این در دنیا نیز مرسوم است. عابدزاده همچنین از تلاش این سازمان برای کمک‌رسانی شرکت‌های بزرگ هواپیمایی به شرکت‌های کوچکتر در جهت سیستمی‌کردن کامل شبکه فروش بلیت خبر داد.

هفته گذشته نیز سازمان هواپیمایی کشوری به متخلفان ارائه بلیت هواپیما به‌صورت چارتر خارج از چارچوب بخشنامه‌های سازمان هواپیمایی کشوری هشدار داد. در همان زمان، رضا جعفرزاده- مدیر روابط‌عمومی سازمان هواپیمایی کشوری- اظهار کرد: در راستای اجرای سیاست‌های ابلاغی مبنی بر فروش بلیت پروازهای چارتری به‌صورت سیستمی و با توجه به پایش بازار و بررسی‌های صورت‌گرفته پیش از این، بعضا شاهد فروش بلیت پروازهای برنامه‌ای به‌صورت چارتری بوده‌ایم که این امر مغایر با بخشنامه‌های ابلاغی سازمان هواپیمایی کشوری است. اکنون نیز با نزدیک‌شدن به تعطیلات بهمن و آغاز سال نو، علی عابدزاده درباره فروش بلیت چارتری از سوی شرکت‌های هواپیمایی گفت: ایرلاین‌ها اجازه تغییر بلیت سیستمی به چارتری را ندارند ولی باید به این شرکت‌ها فرصت داده شود تا فروش بلیت‌های چارتری را به حداقل برسانند.

خراسان

آپارتمان های اضافی دولتی در تهران را بفروشید

یک مقام مسئول با ارسال نامه ای برای تعدادی از ادارات و سازمان های دولتی، به آن ها متذکر شده است با توجه به اختیارات اعطا شده به دولت در بند "ب" تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۱۳۹۷ و نیز اهمیت واگذاری دارایی های مازاد بر نیاز دستگاه های اجرایی، به شناسایی اموالی که جزو این مصادیق قرار می گیرند - از جمله وجود آپارتمان مسکونی یا اداری در پایتخت که استفاده ضروری از آن ها انجام نمی شود- اقدام و درخواست های مذکور را برای سیر مراحل بررسی و تصویب به هیئت وزیران ارائه کنند.

جهان صنعت

ابهام در سرنوشت بلیت چارتری

چهارشنبه گذشته وزیر راه‌وشهرسازی گفته بود: فروش بلیت پروازهای برنامه‌ای به صورت چارتری تخلف بوده و سازمان هواپیمایی با متخلفان برخورد می‌کند‌. با این وجود معاون اعلام کرده است که نمی‌توانیم پروازهای چارتری را حذف کنیم‌. محمد اسلامی پیش از این با بیان اینکه قیمت بلیت هواپیما طبق قانون تابع عرضه و تقاضاست اما ما بر این مساله تاکید داریم که فروش بلیت چارتری ممنوع است گفته بود چارتری یعنی اینکه کسی که هواپیما را چارتر کرده یک بسته سفر دارد که شامل اقامت، حمل‌ونقل و خورد و خوراک است‌. با وجود اینکه فروش بلیت‌های چارتری در صنعت هوانوردی دنیا امری معمول است مشخص نیست وزیر راه‌وشهرسازی بر چه اساس فروش این بلیت‌ها را غیرقانونی اعلام کرده است‌. در همین ارتباط معاون وزیر راه‌وشهرسازی با اعلام اینکه ۲۰ درصد بلیت پروازهای داخلی چارتری است، گفت:‌ بلیت پروازهای داخلی همچنان به صورت چارتری فروخته می‌شود که به دلیل نداشتن ساختار توزیع و فروش بلیت چند ایرلاین است‌.

علی عابدزاده در پاسخ به این پرسش که از اول بهمن‌ماه فروش بلیت برنامه‌ای به صورت چارتری بر اساس اظهارات وزیر راه وشهرسازی ممنوع شده، اما همچنان فروش بلیت چارتری سازمان هواپیمایی چه اقداماتی را برای جلوگیری از فروش چارتری بلیت انجام داده است، اظهار کرد: چند شرکت هواپیمایی ساختار توزیع و فروش بلیت به صورت سیستمی ندارند و باید به این ایرلاین‌ها فرصت بدهیم تا فروش چارتری را به حداقل برسانند‌. وی ادامه داد: این ایرلاین بیشتر فروش بلیت چارتری خود را به سمت شبکه پروازی قشم و کیش شیفت کرده‌اند تا بتوانند پروازها را چارتری بفروشند‌.

اطلاعات

درخواست کمک از مهندسان مشاور برای احیای بافت فرسوده شهرها

وزارت راه و شهرسازی برای احیای بافت فرسوده شهرها مهندسان مشاور را به کمک طلبید.مهندس پژمان معاون جدید وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران دیروز گفت: با ارزیابی عملکردها متوجه می شویم که در بازآفرینی بافت فرسوده شهرها توفیق زیادی به دست نیاورده ایم.

وی گفت: قرار بود سالانه ۱۰درصد از بافت های فرسوده در طول اجرای برنامه های چهارم و پنجم احیا شود و در این بازه زمانی احیا این بافت ها پایان یابد اما حالا که برنامه ششم در حال اجراست می بینیم که اقدامات متناسب با وضعیت کشور نبوده است.پژمان اظهارکرد: چالش اساسی در درجه اول این است که موضوع را به درستی نشناخته و دقیق با آن برخورد نکرده ایم. همچنین از حضور جامعه حرفه ای مهندسان مشاور هم به اندازه کافی بهره نبرده ایم.

برچسب‌ها:

نظر شما