شناسهٔ خبر: 64058 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی انجام شد

بررسی تکمیل جاده ماهی رود- فراه، چهارخطه کردن بزرگراه بیرجند-قائن

وزیر راه و شهرسازی ضمن دیدار با استاندار و مسئولان استان خراسان جنوبی و بررسی مسائل و مشکلات استان، در ارتباط با سه موضوعِ تکمیل جاده ماهی‌رود- فراه، چهارخطه کردن بزرگراه بیرجند-قائن و آخرین وضعیت ایجاد کنسرسیوم راه‌آهن زاهدان- بیرجند- مشهد تصمیماتی اخذ کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عصر امروز ۱۳ بهمن ماه، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در دفتر خود در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی با استاندار، مسئولان استانی و مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی دیدار و گفتگو کرد.

در این جلسه که کفاش معاون حقوقی، امیر امینی معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارتخانه و تعدادی از مدیران کل حوزه معاونت برنامه‌ریزی و راه آهن جمهوری اسلامی ایران حضور داشتند در ارتباط با سه موضوعِ کنسرسیوم راه‌آهن زاهدان- بیرجند- مشهد، تکمیل جاده ماهی‌رود- فراه همچنین چهارخطه کردن بزرگراه بیرجند- قائن بحث و گفتگو شد.

شایان ذکر است، تکمیل این جاده مسیر ترانزیتی، بندرعباس و چابهار به بزرگراه های ارتباطی آسیای میانه را حدود ۴۰۰ کیلومتر نردیکتر و ارتباط زمینی خراسان جنوبی با شهرهای قندهار، کابل و مزارشریف افغانستان و پس از آن با کشورهای آسیای میانه را برقرار می کند.

در این جلسه همچنین برای اجرایی و عملیاتی کردن این طرح‌ها و سرعت دادن به آنها رایزنی های با مسئولان بانک و سایر مسئولان انجام و تصمیماتی اخذ شد.

همچنین در این جلسه، برخی از مسائل و موضوعات خراسان جنوبی از جمله تصمیم‌گیری در مورد نقاط پرحادثه جاده های استان، تکمیل مسکن مهر و  نیز ساخت مسکن و راه‌های استان توسط خیرین مسکن‌ساز و راهساز مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد تا در سفری که توسط محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در اوایل اسفندماه به خراسان جنوبی انجام می شود برخی از موضوعات پیگیری شده و برخی از پروژه ها کلنگ زنی شوند.

گفتنی است، قرار است تا کارگروهی برای تعیین تکلیف نهایی موضوعات بررسی شده تشکیل و در مورد روند کار و سرعت بخشیدن به آنها  تصمیم های فوری گرفته شود.