شناسهٔ خبر: 64219 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رونمايی از دو طرح توسعه و عمران شهری گلستان دردهه فجر

طرح گرگان مديركل راه و شهرسازی گلستان اعلام كرد: همزمان بادهه فجر سال جاری از دو طرح توسعه و عمران شهری استان در شهرهای نوکنده و سیمین شهر رونمايی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات واطلاع رسانی اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان، حسین محبوبی  اعلام كرد: همزمان بادهه فجر سال جاری از دو طرح توسعه و عمران شهري استان در شهرهاي نوکنده و سیمین شهر رونمايي خواهد شد.

مدیر کل راه و شهرسازی گلستان در گفت و گو با پایگاه خبری این اداره کل گفت: براي طرح جامع شهر نوکنده ۴۷۸ ميليون ريال و طرح جامع تفصيلی سیمین‌شهر مبلغ ۴۸۵ ميليون ريال از محل منابع ملي هزينه شده است.

وي با اشاره به اينكه تهيه اين طرح ها از سال ۸۹ در دستور كار اداره كل راه و شهرسازي قرار گرفته است، افزود: اداره كل راه و شهرسازي با همكاري مشاوران مرتبط اقدام به تهيه اين طرح ها كرده و روند پيگيري تصويب آنها را از طريق مراجع ذيصلاح قانوني از جمله شوراي عالي شهرسازي و معماري ايران پيگيري مي كند.

محبوبی ادامه داد: طرح های توسعه و عمران شهری، اسناد توسعه بلندمدت شهر برای شهرداری ها هستند كه در این طرح ها برنامه ها و سیاست های کلی شهری، تراکم ساختمانی و جمعیتی، حدود، حریم و محدوده های شهری، رعایت کاربری ها، ضوابط و مقررات تفکیک و تجمیع زمین، سرانه های عمومی و شهری و سایر مقررات شهرسازی و معماری و در نهایت مسیر توسعه آینده شهر مشخص شده و بعنوان سند اجرایی و الزامی در ساخت و سازها در دستور کار شهرداری ها قرار می گیرد.

نظر شما