شناسهٔ خبر: 6444 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

نصرآزادانی به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

آخرین وضعیت پروژه خط آهن قطار سریع‌السیر تهران - قم - اصفهان/ بررسی مبانی طراحی میان شرکت ساخت و فاینانسر چینی

قطار سریع‌السیر معاون ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور آخرین وضعیت پروژه خط آهن قطار سریع‌السیر تهران – قم – اصفهان را تشریح کرد و گفت: هم اکنون پروژه در مرحله مطالعات فنی و بررسی مبانی طراحی میان شرکت ساخت و فاینانسر چینی است.

سید مسعود نصر آزادانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره آخرین وضعیت احداث نخستین خط آهن قطار سریع‌السیر تهران – قم – اصفهان با یادآوری اینکه این پروژه هنوز وارد مرحله عملیاتی نشده است گفت: پیمانکار چینی طرف قرارداد فاینانس ۴۰ درصد عملیات اجرایی این پروژه را بر عهده دارد و ۶۰ درصد مابقی پروژه را پیمانکاران داخلی اجرایی می‌کنند بر همین اساس پروژه در مرحله مطالعات فنی و بررسی مبانی طراحی میان شرکت ساخت و فاینانسر چینی است.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ادامه داد: به دلیل آنکه پیمانکار چینی هنوز برنامه زمان‌بندی خود را به کارشناسان شرکت ساخت ارائه نکرده نمی‌توان درباره زمان اجرای پروژه صحبت کرد. قرار است پیمانکار چینی فهرست نوع تجهیزات و ابزارهای مورد نیاز اجرای پروژه را نیز ارائه دهد. در صورت ارائه این برنامه و اعلام نیاز طرف چینی می‌توان میزان دقیق اعتبارات طرح را برآورد کرد./

نظر شما