شناسهٔ خبر: 64661 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد

کولاک، برف و لغزندگی جاده‌ها در ارتفاعات و مناطق کوهستانی البرز شرقی/احتمال بارش باران طی روز جمعه در غرب /کاهش دما تا ۸ درجه در شمال شرق کشور

آب و هوا- هواشناسی براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز در برخی مناطق شمال شرق کشور بارش برف و باران و در بخش‌هایی از شرق و جنوب شرق کشور بارش باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پیش‌بینی کلی براساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری و همچنین براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز در برخی مناطق شمال شرق کشور بارش برف و باران و در بخش‌هایی از شرق و جنوب شرق کشور بارش باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی شد.

همچنین با توجه به افزایش سرعت باد، در ارتفاعات و مناطق کوهستانی استان‌های واقع در البرز شرقی، کولاک برف، لغزندگی سطح جاده‌ها و کاهش دید پیش‌بینی می‌شود و انتظار می‌رود این سامانه اواخر وقت امروز از مرزهای شرقی کشور خارج شود.

همچنین امروز در بخش‌هایی از شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید رخ می‌دهد که در مناطقی از شرق و جنوب شرق کشور همراه با پدیده گردوخاک خواهد بود.

روز پنجشنبه در غالب مناطق کشور جوی نسبتا پایدار حاکم خواهد بود و از بعدازظهر جمعه با عبور موجی ضعیف از کشور، در برخی مناطق غرب و بخش‌هایی از جنوب کشور افزایش ابر با احتمال بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

شایان ذکر است تا صبح روز پنجشنبه دمای هوا در شمال شرق کشور بین ۵ تا ۸ درجه کاهش خواهد یافت. همچنین امروز دریای خزر و خلیج فارس مواج خواهد بود.

تهران امروز آسمانی صاف تا کمی ابری و گاهش وزش باد را به خود خواهد دید و بیشینه دمای آن ۸ درجه بالای صفر و کمینه دمای پیش بینی شده برای امروز صفر است. برای فردای پایتخت آسمانی کمی ابری همراه با غبار صبحگاهی انتظار می رود و برای بعدازظهر افزایش ابر و گاهی وزش باد پیش‌بینی می شود.

گرم‌ترین مرکز استان امروز بندرعباس با بیشینه دمای ۲۳ درجه بالای صفر بود و کمترین بیشینه مربوط به بجنورد که دمای یک درجه زیر صفر را تجربه کرد.

دما و شرایط جوی سه روز آینده استان‌های کشور را می‌توانید اینجا مشاهده کنید.

نظر شما