شناسهٔ خبر: 64761 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

پوررجبی اعلام کرد:

رمپ فلزی شناور چند منظوره بندرسیریک نصب شد/ امکان پهلوگیری شناورهای فلزی با تناژ بالاتر/ توسعه زیرساخت ها برای رونق بخشی به بنادر سواحل مکران

نصب اسكله معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از پایان عملیات انتقال و نصب رمپ فلزی شناور چندمنظوره بندر سیریک به همت متخصصان ایرانی در راستای توسعه زیرساخت ها برای رونق بخشی به بنادر سواحل مکران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، "محمدرضا پوررجبی"با اشاره به پایان عملیات انتقال و نصب رمپ فلزی شناور چندمنظوره بندر سیریک اظهار داشت: طراحی، ساخت، انتقال و نصب رمپ فلزی شناور بندر سیریک به عنوان یکی از پروژه های مهم در دست اقدام برای رونق بخشی به بنادر سواحل مکران محسوب می شود که تمامی فرآیند آن با تکیه بر دانش و توان فنی متخصصان ایرانی  به انجام رسیده است.

وی طول این اسکله را ۳۰ متر، عرض ۲۰ متر، ارتفاع حدود ۳متر و آبخور آن را ۷۰ سانتیمتر عنوان کرد و افزود: نوع فونداسیون این سازه، از جنس بتن و وزن سازه فولادی آن ۱۶۰ تن است.

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان اعتبار اجرای این پروژه را یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان اعلام کرد که از محل منابع داخلی سازمان بنادر و دریانوردی تامین شده است.

وی اضافه کرد: پروژه طراحی و ساخت این اسکله فلزی در تعمیرگاه دریایی بندر شهید رجایی دوماه و نیم طول کشید و اجرای آن برای ۳۵ نفر اشتغالزایی مستقیم داشته است.

به گفته پوررجبی، از این پس علاوه بر لنج های باری و شناورهای سنتی، شناورهای فلزی با تناژ بالاتر همچون یدک کش، بارج ولندینگ کرافت نیز در شرایط ایمن تری در این بندر پهلو می گیرند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: نصب این رمپ فلزی با توجه به جایگاه شرق استان در تعاملات تجاری با کشور عمان، به رونق صادرات غیرنفتی و افزایش حجم تخلیه و بارگیری در این بندر منجر می شود و نقش بسزایی در اشتغال‌زایی ایفاء خواهد کرد.

لازم به ذکر است، ﺑﻨﺪﺭ ﭼﻨﺪﻣﻨﻈﻮﺭه ﺳﯿﺮﯾﮏ ﺑﺎ ۳۴ ﻫﮑﺘﺎﺭ ﻭﺳﻌﺖ ﺣﻮﺿﭽﻪ، ﭘﺲ ﺍﺯ ﺑﻨﺪﺭ ﺷﻬﯿﺪ ﺭﺟﺎﯾﯽ دارای ﺑﺰﺭﮒﺗﺮﯾﻦ ﺣﻮﺿﭽﻪ ﺩﺭ سطح بنادر ﺍﺳﺘﺎﻥ ﻫﺮﻣﺰﮔﺎﻥ ﺍﺳﺖ؛ ﻃﻮﻝ ﺑﺎﺯﻭﯼ ﺍﺻﻠﯽ ﺍﯾﻦ ﺑﻨﺪﺭ ۱۴۰۰ﻣﺘﺮ ﻭ ﻃﻮﻝ ﺑﺎﺯﻭﯼ ﻓﺮﻋﯽ آن ۸۷۹ ﻣﺘﺮ است.

ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺟﺎﯾﮕﺎه ﺳﯿﺮﯾﮏ ﺩﺭ سواحل مکران واقع در شرق استان هرمزگان ﻭ ﻧﺰﺩﯾﮑﯽ ﺁﻥ ﺑﻪ ﺑﻨﺎﺩﺭ ﮐﺸﻮﺭ ﻋﻤﺎﻥ، ﺍﯾﻦ ﺑﻨﺪﺭ ﻣﯽﺗﻮﺍﻧﺪ ﺑﻪ ﺭﻭﻧﻖ ﺍﻗﺘﺼﺎﺩﯼ این منطقه ساحلی ﮐﻤﮏ ﺷﺎﯾﺎﻧﯽ ﮐﻨﺪ ﻭ ﻓﺮﺻﺖ ﻫﺎﯼ ﺯﯾﺎﺩﯼ ﺩﺭ ﺯﻣﯿﻨﻪ ﺍﺷﺘﻐﺎﻟﺰﺍﯾﯽ ﻭ ﺭﻭﻧﻖ ﺍﻗﺘﺼﺎﺩﯼ ﺑﻮﯾﮋﻩ ﺩﺭ ﺑﺨﺶ ﺻﺎﺩﺭﺍﺕ ﮐﺎﻻﻫﺎﯼ ﻏﯿﺮ ﻧﻔﺘﯽ ﺭﺍ ﻓﺮﺍﻫﻢ ﺳﺎﺯﺩ.

نظر شما