شناسهٔ خبر: 64797 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۱۲ محله در شهرهای استان گلستان باز آفرینی می‌شود

جلسه گرگان دبیر ستاد بازآفرینی شهری استان گلستان گفت: ۱۲ محله در شهرهای گرگان، گنبد و گمیشان در طرح باز آفرینی شهری احیا و بهسازی می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی  اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان, دبیر ستاد بازآفرینی شهری استان گلستان گفت: ۱۲ محله در شهرهای گرگان، گنبد و گمیشان در طرح باز آفرینی شهری احیا و بهسازی می‌شود.

حسین محبوبی در چهارمین جلسه ستاد بازآفريني شهري استان که با حضور غراوی معاون عمرانی استانداری گلستان و دیگر اعضای ستاد برگزار شد اظهار داشت: امروز رویکرد جدیدی در حوزه بازآفرینی شهری دربافت فرسوده و حاشیه شهرها را شاهد هستیم که ما را به آینده امیدوارتر می کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان در خصوص جزئیات این طرح در ۱۲ محله در نظر گرفته شده گفت: برخی اقداماتی که در این محلات اجرایی می‌شود شامل ساخت مسکن، ساخت خانه محله، جداره سازی رودخانه‌ها، راه‌اندازی نهاد توسعه محله، مرمت و بهسازی برخی محلات تاریخی و واگذاری قیر به شهرداری‌ها جهت آسفالت معابر محلات هدف است.

وی اعتبار در نظر گرفته شده جهت اجرای این طرح دراستان را  بیش از ۴۱ میلیارد ریال عنوان و ادامه داد احیاء بافت های فرسوده و ساماندهی حاشیه شهرها و نوسازی محلات هدف از طریق طرح بازآفرینی شهر از دیگر اهداف اجرایی آن در استان است.

شایان ذکر است در این جلسه شهرداران شهرستانهای گرگان و گنبد اقدامات انجام شده خود را در طرح باز آفرینی شهری ارائه کردند.

گفتنی است در این جلسه قلی زاده مدیر کل دفتر نظارت برامور اجرایی و میزا بابایی مدیر کل حقوقی و قراردادهای شرکت باز آفرینی شهری کشور حضور داشتند.

نظر شما