شناسهٔ خبر: 64805 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

در مروری بر روزنامه های امروز ۶ اسفند ماه می خوانید

یک عمر برای یک سقف؟

روزنامه با کاهش قدرت خرید و افزایش قیمت مسکن مدت خانه دار شدن مردم رو به کاهش رفته در حدی که برخی از کارگران و کارمندان توانایی اجاره منزل در شهرهای بزرگ را نیز از دست داده‌اند به همین دلیل دولت و خصوصا وزارت راه و  شهرسازی در تلاش است تا با اقدامات مثبت این بازار را متعادل کرده و خانه‌دار کردن مردم را سرعت ببخشد. روزنامه «همدلی» با تیتر «سال‌های طولانی تا خانه‌دار شدن» به ارزیابی این پرداخته که آیا زمان تهیه مسکن در ایران کاهش می‌یابد یا یک عمر برای یک سقف طول می‌کشد؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در زیر برخی از تیترها و مطالب منتشرشده در روزنامه‌های امروز را می‌خوانید:

عصر اقتصاد

وزیر راه اعلام کرد

تسهیل تولید برای تامین مسکن ۷ دهک جامعه

وزیر راه و شهرسازی گفت: وظیفه دولت فراهم کردن و تسهیل گری تولید مسکن به ویژه برای اقشار کم درآمد و متوسط جامعه است.محمد اسلامی روز گذشته در ‌دومین جشنواره نشان تعالی سلامت، ایمنی و محیط زیست " HSE"افزود: مهم ترین وظیفه دولت در حوزه مسکن تعادل بخشی به بازار عرضه و تقاضای آن است و بنابراین وزارت راه و شهرسازی تسهیل گری در تولید مسکن را در دستور کار خود قرار داده است تا شاهد صاحب خانه شدن اقشار مختلف جامعه به خصوص در حوزه بافت های فرسوده شهری باشیم.

وزیر‌راه‌ وشهرسازی‌ اعلام کرد : درپنج استان کشور تا دهک ۷ باید توانمند سازی صورت گیرد و در بعضی استان ها فقط دهک  ۳و۴ و تعدادی از  استان ها هم شامل سه دهک ۳ و ۴ و ۵ شامل می شوند. اسلامی ادامه داد: برای دهک های پایین از خیرین مسکن ساز جهت ساخت مسکن حمایت خواهیم کرد.

همدلی

گزارش «همدلی» از ارزیابی کارشناسان درخصوص کاهش مدت زمان تهیه مسکن در ایران

سال‌های طولانی تا خانه‌دار شدن

برای خرید خانه عجله نکنید، حداقل باید ۲۵ سال در صف انتظار باشید. این جمله با همه تلخی‌هایش یکی از واقعیت‌هایی است که این‌روزها بسیاری از آگاهان اقتصادی بر آن تاکید می‌کنند. عمق فاجعه را زمانی می‌توان درک کرد که به وضعیت کشورهای دیگر در این زمینه مراجعه کرد. آن‌طور که گزارش‌ها وضعیت مسکن در کشورهای دیگر را به تصویر می‌کشند، مدت

زمان انتظار برای خرید خانه در دنیا ۵ سال است، این در حالی است که در ایران باید بیش از ۲ دهه در انتظار بود تا شاید شاهد خانه‌دار شدن قشر متوسط و ضعیف جامعه بود. سوال اینجاست که چه عاملی باعث شده است تا مدت زمان انتظار برای خرید خانه در ایران با کشورهای دیگر جهان با این به گفته بسیاری از دست‌اندرکاران اقتصادی، افزایش شکاف زمانی میان خرید مسکن در ایران و جهان تنها یک دلیل دارد و آن‌هم چیزی نیست جز بحث نوسان قیمت‌ها در این بازار و تورمی که هر سال فاجعه‌باتر از سال‌های گذشته تجربه می‌شود.

تجارت

كميسيون ايمني راه ها تشكيل جلسسه داد؛

همگراي دستگاه هابراى كاهش تلفات جاده اى درنوروز

رئيس كميسيون ايمني راههاي كشور ضمن تشـريح تمهيدات سـفرهاي نوروزي ۹۸ بر هماهنگي و همـكاري عميق دسـتگاهها،لـزوم رعايت اصل ضرايب آمادگي و پاسـخگويي ازسـوي دسـتگاهها،گسترش اسـتراحتگاه ها و آرامسازي محدوده ۳۰ كيلومتري شهر و جاده تاكيد كرد.

يكصدودومين نشست كميسيون ايمني راهها به رياست محمد اســلامي باحضورشــهرام آدم نژاد معاون حمل ونقل و دبير اين كميسيون، اعضاونمايندگان دستگاهها و سازمانها به منظور بررســي گزارش تمهيدات دســتگاههاي ذي ربط در خصوص سفرهاي نوروزي ۹۸ در وزارت راه و شهرسازي برگزار شد. در ابتداي اين جلسه خلاصه گزارش وضعيت ايمني،عملكرد كميسيون و برنامه هاي آتي ازسوي رئيس مركز تدوين مقررات، ايمني حمل و نقل، پدافندغيرعامل ومديريت بحران ارائه شد.

شروع

ارسال اولين محموله صادراتى افغانستان به چابهار

چابهار،شاه راه تجارى آسياى جنوبى ومركزى

دهليز ترانزيتى چابهارمناسبات اقتصادى - سياسى در آسیاى جنوبی و مركزى را تغيير مى‌دهد،اين عنوان در مراسم افتتاح ارسال اولين محموله تجارى افغانستان به چابهار براى صدور به هند برروى بنرهاى تبليغى نقش بسته كه رياست جمهورى اين كشور آن را منتشركرده است.

اولين محموله ۵۷۰ تنى صادراتى افغانســتان شــامل ۲۰۰ تن ماشو ۳۷۰ تن ســنگ تالك روزيكشــنبه با حضور رئيس جمهورى افغانســتان،سفراى جمهورى اســلامى ايران،هند وتركيه راهى چابهار شــد و قرار است تا هفتم اسفند به اين بندر ايرانى برسد. رئيس جمهورى افغانســتان درمراسم افتتاح صادرات محموله تجارى اين كشــور از طريق چابهارگفت كه امروز وضعيت منطقه تغيير شــكل يافته وهمكارى ها به الگوى اصلى مبدل شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما