شناسهٔ خبر: 64943 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آغاز عملیات روکش آسفالت گرم محور بشرویه – فردس به طول ۴/۵ کیلومتر

آسفالت رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بشرویه از آغاز عملیات روکش آسفالت گرم محور اصلی بشرویه- فردوس به طول ۴/۵ کیلومتر در حوزه استحفاظی این شهرستان خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان جنوبی, رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بشرویه از آغاز عملیات روکش آسفالت گرم محور اصلی بشرویه- فردوس  به طول  ۴/۵ کیلومتر در حوزه استحفاظی این شهرستان خبر داد .

محمد خیری گفت: در راستای افزایش ارتقاء ایمنی و نگهداری محورهای مواصلاتی شهرستان بشرویه و به منظور رفاه حال کاربران جاده‌ای ، روکش آسفالت  محور بشرویه – فردوس به طول ۴/۵کیلومتر انجام می شود.

وی تصریح کرد: این پروژه به صورت پیمانی و از ۲۴ بهمن ماه شروع شده و در کمتر از یک ماه  اجرا خواهد گردید و اجرای این عملیات با اعتباری بیش از  ۸۶۰۰  میلیون ریال از  محل اعتبارت طرح های استانی ( بهبود وضعیت تردد )  هزینه شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بشرویه  اظهار داشت: از اولویت‌های مهم این اداره، ارتقاء وضعیت شبکه راه‌ های مواصلاتی بشرویه است که این امر نیازمند روکش آسفالت در محور های اصلی و روستایی است که با توجه به عمر بالای آسفالت این محور ها، باعث ایجاد ترک‌هایی در سطح آسفالت شده که نیاز به روکش دارد و با اجرای این گونه عملیات افزایش طول عمر جاده را خواهیم داشت .

وی ادامه داد: طول محور بشرویه- فردوس ۴۵ کیلومتر است که ۱۴ کیلومتر آن در سالیان گذشته بهسازی و روکش آسفالت شده است و اکنون ادامه آن به مقدار  ۴/۵ کیلومتر  دیگر این مسیر آسفالت و به بهره برداری خواهد رسید.

خیری بیان کرد: رسیدگی مناسب به راههای اصلی و فرعی و روستایی  را نیازمند اعتبارات استانی بیشتر عنوان نمود که در کنار اعتبارات ملی قابلیت بهبود محورهای حوزه استحفاظی این اداره را فراهم می‌نماید.

وی در خصوص پروژه های آتی و در دستور کار اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بشرویه ، عنوان کرد: علاوه بر پروژه فوق و دیگر پروژه های در دست اقدام این اداره از جمله تبدیل یک دستگاه آبنما به پل در راههای روستایی و روکش آسفالت در محورهای اصلی بشرویه- طبس و  روکش آسفالت ۶ کیلومتر محورهای روستایی از جمله اقدامات در دستور کار این اداره می باشد که در سال جاری عملیاتی و اجرایی خواهد گردید.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بشرویه در پایان متذکر شد: بشرویه  دارای بیش از ۶۰۰  کیلومتر جاده بین‌ شهری و روستایی است که عملیات روکش آسفالت محورها، همه‌ساله به تناسب اعتبارات و یا با تأمین قیر رایگان در برنامه این اداره  قرار می‌گیرد که با توجه به خرابی رویه های آسفالتی محورها و نیز اولویت بندی آنها نسبت به انجام روکش راههای حوزه استحفاظی اقدام می‌گردد.

نظر شما