شناسهٔ خبر: 65048 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل بانک مسکن:

پرداخت تسهیلات بانک‌مسکن به فعالان بهره برنده از فناوری نوین ساخت/حمایت بانک مسکن از کمپین من ایرانم، مرا دریاب

ابوالقاسم رحیمی انارکی مدیرعامل بانک‌مسکن با تشریح سیاست‌های بانک‌مسکن در مسائل زیست‌محیطی، مسوولیت‌های اجتماعی را یک اولویت کلیدی در ماموریت‌های بانک معرفی کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ابوالقاسم رحیمی‌انارکی مدیرعامل بانک مسکن، روز دوشنبه در چهارمین همایش بزرگداشت روز ملی آب، با شعار «نجات آب، ضرورت ملی و رسالت جهانی» در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، تاکید کرد:‌ سازمان‌ها به منظور میل به توان پاسخگویی اجتماعی در مقابل ذی‌نفعان خود و سایر افراد جامعه، باید به دغدغه‌های جامعه در خصوص محیط‌زیست، امور اجتماعی و بشر دوستانه اهمیت قائل شوند و متناسب با فرهنگ سازمانی خود به تدوین مسوولیت‌های اجتماعی، توجه کنند.

او مهمترین قسمت مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها را بنا کردن اهداف خود بر اساس تفکر هم‌زیستی سازنده با جامعه و پیشرفت دو جانبه دانست و توضیح داد: مدیران باید بـه مسـئولیت‌اجتماعی بـه عنوان یک مساله اساسی سازمان که احتیـاج به برنامه‌ریزی، تصمیم‌گیری، هماهنگی و ارزشیابی دقیق دارد، نگاه کنند.

رحیمی‌انارکی با بیان این موضوع که در روند توسعه اقتصادی و اعتلای صنعت ضرورت ایجاب می‌کند که بالا بردن کیفیت زندگی مردم در اولویت سازمان های اقتصادی-صنعتی کشورقرار گیرد، توضیح داد:‌ مسوولانه عمل کردن در قبال جامعه، موضوعی است که با گسترش روزافزون اثرگذاری سـازمان‌هـا تحـت‌عنـوان مسـوولیت اجتماعی بیش از گذشته مورد توجه کشورهای درحال توسعه و توسعه یافته قرار گرفته است.

مدیر عامل بانک‌مسکن با استناد به اهداف اعلام شده از سوی سازمان ملل، از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ گفت: تلاش کشورها جهت حصول به اهداف و شاخصه‌های توسعه پایدار در چتر حمایتی مسوولیت اجتماعی در محورهای زیست‌محیطی، حفاظت از منابع طبیعی، بهداشت و درمان، آموزش، بهبود تغذیه، توانمندسازی زنان و کاهش فقر توصیه شده است.

نقش اجتماعی بانک‌ها

رحیمی‌انارکی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به نقش بانک‌ها به عنوان قلب تپنده اقتصاد و نهاد مولد ثـروت، در رونق اقتصادی اشاره و تاکید کرد: اگرچه بانک ها در معرض نوسانات پولی، ارزی و مالی قرار داشـته و با مشکلات متعدد در سازوکارهای تجهیز و تخصیص برخوردارند اما در قبال جامعه، بی تفاوت نبوده و مجموعه ای از اهداف مبتنی بر منافع اجتماعی را متناسب با صلاحدید مدنظر دارند.

او افزود: این نهادهای اقتصادی بدلیل تعامل فراگیر با جامعـه از طریق ارتباط با کارکنان، مشـتریان، دولت و نهادهای حاکمیتی، نهادهای غیردولتی و سایر ذینفعان، نقش مهمی در فرهنگ‌سازی و تأثیر بر افکار اقشار مختلف جامعه دارند.

مدیر عامل بانک مسکن با اشاره به این موضوع که حصول به توسعه پایدار با لحاظ تمامی ابعاد زندگی شهروندان ایرانی به خصوص شرایط آتی کشور در حوزه های اجتماعی، فرهنگی و اقلیمی امکان پذیر است، گفت: ایجاد محرکه هـای لازم بـرای رشد و ارتقاء بنیادین شاخصه های کلیدی زندگی مطلوب، ایجاد انگیزه و باور برای درک توجه ویژه به برخی از حوزه های اصلی و مشارکت در پیاده سازی نهضت مسـوولیت اجتماعی در اولویت های منابع-مصارف کشور است.

او افزود: رشد آگاهی عمومی درخصوص تغییر شرایط اقلیمی کشور و عواقب ناشی از تغییرات آب و هوای جهانی، سـوء برداشـت از منابع آبی و سوء مصرف آب در بخش های مختلف کشور از جمله ضرورت‌های توسعه‌ای کشور است که نیازمند نهادینه‌سازی مصرف صحیح آب به عنوان یک باور عمومی خواهد بود.

این سخنران همایش چهارم با اشاره به این موضوع که در بانک مسکن، مسوولیت‌های اجتماعی از یک حس مسوولانه به یک اولویت کلیدی در مأموریت‌های بانک تبدیل شـده است گفت: توجه به مدیریت مسائل اجتماعی و زیست‌محیطی در بانک مسکن تنها محدود به مشارکت در کمپین آب نیست بلکه در سیاست‌های اعتباری این بانک نیز ایجاد مشوق برای کمک بـه ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان ساکن در بافت فرسوده و انبوه‌سازان حرفه‌ای استفاده کننده از فناوری‌های جدید و سبز در سال جاری و همچنین سال آتی مدنظر قرار گرفته است، که پاردایم اصلی حاکم بر آن اهداف اجتماعی با تأکید بر ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان ایرانی است.

رحیمی‌انارکی به اشاره به این که بانک مسکن در پرداخت تسهیلات به فعالانی که از فناوری نوین بهره می‌برند، بالاترین میزان تسهیلات را پرداخت می‌کند، گفت: علاوه بر این یک درصد تخفیف نیز برای سازندگان که با فناوری های جدید، مدیریت مصرف انرژی را در دستور کار قرار دادند، اعطا شده و نرخ سود تسهیلات ۱۷ درصد پرداخت می‌شود.

او افزود: علاوه بر این بانک مسکن با ایجاد کمپین اجتماعی آب، تلاش می کند با همکاری سایر سازمان ها و نهادها، در جهت پیش برد اهداف مصرف بهینه آب حرکت کند.

او در پایان صحبت‌های خود از مسوولان و حاضر در این همایش در خواست کرد که به سایر ابعاد زیست محیطی، مراقبت و توسعه فضای سبز، کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی و حفاظت از اکوسیستم‌هـای طبیعی و بافت های اصیل زندگی نیز توجه و این موضوعات را در دستور کار خود قرار دهند. بانک‌مسکن حامی اصلی کمپین اجتماعی «من ایرانم مرا دریاب» است.

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن، در این همایش، علاوه بر پخش کلیپ کمپین بانک مسکن با عنوان «من ایرانم، مرا دریاب» از مدیر عامل بانک مسکن تقدیر و قدردانی شد.

نظر شما