شناسهٔ خبر: 65052 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیر امور ارتباطات و حوزه مدیریت بانک مسکن اعلام کرد:

آمار جدید از طرح فروش اقساطی واحدهای مسکن مهر/فروش اقساطی یک میلیون و ۸۶۶هزار و ۲۵۷ واحد مسکونی مهر از سوی بانک مسکن

مسعود ایزدی مدیر امور ارتباطات و حوزه مدیریت بانک مسکن، گفت: از ابتدای اجرای طرح مسکن مهر تا پایان دی ماه سال جاری عملیات فروش اقساطی یک میلیون و ۸۶۶ هزار و ۲۵۷ واحد مسکونی در این طرح از سوی بانک مسکن انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مسعود ایزدی مدیر امور ارتباطات و حوزه مدیریت بانک‌مسکن با بیان اینکه در قالب عملیات فروش اقساطی، کارت قسط برای مالکان واحدهای مسکونی طرح مسکن مهر صادر می‌شود تا تسهیلات ساخت داده شده به واحدها به صورت ماهانه، در قالب پرداخت قسط از جانب تحویل گیرندگان(متقاضیان واجد شرایط) انجام شود، گفت: در راستای این عملیات از ابتدای اجرای طرح مسکن مهر تا پایان دی‌ماه سال جاری معادل یک میلیون و ۸۶۶ هزار و ۲۵۷ واحد مسکن مهر به ارزش ۴۳ هزار و ۲۱۷ میلیارد و ۳۷ میلیون تومان به مرحله تسهیلات فروش اقساطی رسیده‌اند.

وی با اشاره به اینکه بانک عامل بخش مسکن تنها بانکی است که علاوه بر پرداخت تسهیلات مسکن مهر، عملیات فروش اقساطی(واگذاری سهم الشرکه) متقاضیان را نیز بر عهده گرفته است، اظهار کرد: در ۳۱ استان کشور، این عملیات با سرعت مناسبی در جریان است. به طوری که آمارهای استخراج شده نشان می‌دهد در استان تهران از ابتدای اجرای طرح مسکن مهر تا پایان دی‌ماه امسال مجموعا ۲۰۶ هزار و ۲۹۴ واحد مسکن به مرحله فروش اقساطی رسیده و عملیات فروش اقساطی برای آنها انجام شده است.

ایزدی عنوان کرد: ارزش ریالی تسهیلات فروش اقساطی واحدهای مسکن مهر در استان تهران از ابتدای اجرای طرح تا پایان دهمین‌ماه از سال جاری معادل ۵ هزار و ۷۹۲ میلیارد و ۱۹۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بوده است.

مدیر امور ارتباطات و حوزه مدیریت بانک مسکن همچنین به سه استانی که پس از تهران، دارای بیشترین تسهیلات فروش اقساطی به لحاظ تعداد واحد مسکونی طی بازه زمانی مذکور بوده اند اشاره کرد و گفت: از ابتدای اجرای طرح تا پایان دی ماه سال جاری، استان اصفهان با ۱۲۹ هزار و ۳۸۷ واحد، استان فارس با ۱۲۰ هزار و ۷۷۰ واحد و استان خراسان رضوی با ۱۱۶ هزار و ۲۰۳ واحد سه استان با بیشترین میزان تسهیلات فروش اقساطی به لحاظ تعداد واحد مسکن مهر بوده اند.

به گفته وی، استان های آذربایجان شرقی، مازندران، گیلان، خوزستان وکرمان نیز دیگر استان هایی پیشرو در بخش فروش اقساطی واحدهای مسکونی طرح مسکن مهر تا پایان دی ماه سال جاری بوده‌اند.

وی تاکید کرد: واحدهای مسکونی که در قالب این طرح کار ساخت وساز آنها تمام و تکمیل می شود و به آنها اجازه افتتاح و بهره برداری داده می شود، پیش از بهره‌برداری از واحد، عملیات فروش اقساطی آنها توسط بانک مسکن انجام می شود.

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن، به دنبال تاکید رئیس جمهوری مبنی بر تکمیل و افتتاح تمامی واحدهای طرح مسکن مهر، بانک مسکن نیز بر شتاب‌دهی تسهیلات‌دهی به این طرح افزوده است. به طوری که از ابتدای دولت دوازدهم بانک مسکن حمایت مالی ویژه‌ای به همراه دولت از این طرح به عمل آورده است.

نظر شما