شناسهٔ خبر: 65110 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری دوره آموزشی ابر شناسی در هواشناسی گیلان

ابرشناسی با توجه به اهمیت پدیده ابر برای پیش بینی وضعیت جوی در دقایق و ساعات و روزهای آینده توسط کارشناسان همدیدی ، دوره آموزشی «ابر شناسی در ایستگاه‌های هواشناسی» در اداره کل هواشناسی گیلان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان گیلان, با توجه به اهمیت‌ پدیده ابر برای پیش بینی وضعیت جوی در دقایق و ساعات و روزهای آینده توسط کارشناسان همدیدی ، دوره آموزشی "ابر شناسی در ایستگاههای هواشناسی" این اداره کل برگزار شد.

در این دوره چهار روزه که با مجوز مدیریت آموزش سازمان هواشناسی کشور برگزار شد کلیه کارشناسان همدیدی ، واحد پیش بینی و هشدار سریع استان شرکت کردند .

 مدرس این دوره نیز حسین عابد رئیس گروه تحقیقات هواشناسی استان گیلان از مدرسان مدیریت آموزش سازمان بود و در خاتمه این دوره محمد دادرس مدیر کل هواشناسی استان  ضمن تشکر از همکارانی که در این دوره شرکت کرده بودند مرور دانسته ها و تکمیل آن با یافته های جدید در دانش هواشناسی را بسیار مهم و با اهمیت عنوان کرد.

دادرس  وضعیت جوی بسیار متغیر در استان گیلان را یکی از نعمتهای بزرگی دانست که سبب می شود کارشناسان همدیدی شاغل در ایستگاهها با مشاهده و گزارش  مستمر آنها از  مهارت و آگاهی خاصی در این زمینه در بین کارشناسان همدیدی در کشور  برخوردار باشند.

برچسب‌ها:

نظر شما