شناسهٔ خبر: 6513 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

کشاورزیان در دیدار با معاون وزير حمل‌ونقل بلغارستان:

تمایل ایران به فعال شدن دو مسير طراحی‌شده از ايران به بلغارستان/ توسعه مناسبات حملی و نقلی ايران و بلغارستان

داود کشاورزیان ​معاون وزير حمل و نقل، فناوري اطلاعات و ارتباطات كشور بلغارستان به همراه سفير جمهوري بلغارستان در ايران و در رأس هيأتي در سفر به تهران با معاون وزير راه و شهرسازي ديدار و گفتگو كرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‌عمومي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي، داود كشاورزيان معاون وزير راه و شهرسازي و رئيس اين سازمان با بيان اين كه حدود ۱۰۰۰ شركت حمل و نقلي در حوزه بين‌المللي در كشور فعاليت دارند، افزود: باتوجه به ابراز تمايل بلغارستان به توسعه مناسبات حمل و نقلي با جمهوري اسلامي ايران، قطعاً ما هم از توسعه فعاليت‌هاي حمل نقلي ميان دو كشور استقبال كرده و اميد است نتايج حاصله از اين سفر و گفت‌وگوهاي صورت گرفته موجب گسترش هرچه بيشتر اين مناسبات شود.

كشاورزيان با اشاره به سابقه ديرينه  روابط حمل‌ونقلي كشور بلغارستان با ايران اظهار کرد: دولت جمهوري اسلامي ايران همواره بر توسعه و تعامل با كشورهاي دنيا به  ويژه منطقه و دوست تأكيد دارد و در اين راستا گام‌هاي بزرگي برداشته شده است از جمله در بحث مذاكرات هسته‌اي با گروه ۱+۵ كه آغاز تحولي ديگر ميان جمهوري اسلامي ايران و كشورهاي اروپايي است و اميد است با نتايج عادلانه و واقعي سطح  تعاملات هرچه بيشتر گسترده گردد.

معاون وزير راه و شهرسازي با تاكيد بر فعاليت‌هاي طولاني كشور بلغارستان در حوزه‌هاي حمل و نقلي افزود: اميد است با بسترهاي فراهم شده، زمينه به‌كارگيري از تجربيات متقابل دو كشور مهيا شود و از طريق ايجاد كميته‌هاي جاده‌اي، دريايي و ريلي روابط حمل و نقلي ميان دو طرف نسبت به گذشته توسعه  يابد.

رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي در بخش ديگري از اين ديدار در زمينه مسيرهاي حمل و نقل از كشور بلغارستان به كشور ايران توضيحاتي ارايه كرد و افزود: تمايل ما بر اين است كه هر دو مسير طراحي شده از ايران به بلغارستان فعال شود و همواره به اصل روان و ايمن بوده و اقتصادي بودن اين مسيرها توجه شود.

بر اساس اين گزارش آنتون گينف معاون وزير حمل‌ونقل ، فناوري اطلاعات و ارتباطات كشور بلغارستان نيز در اين ديدار با ابراز خرسندي و خشنودي از زمينه‌ها و ظرفيت‌هاي موجود در حوزه حمل و نقل بين دو كشور گفت: تعداد قابل توجهي از كاميون‌هاي بلغاري در حوزه آسياي ميانه و شرق آسيا و اروپا در بخش ترانزيت فعال هستند و بعضاً كالاهاي ايراني را نيز حمل مي‌كنندلذا در جهت توسعه و ايجاد مسيرهاي جديد در بين دو كشور بسيار علاقمندي وجود دارد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود خواستار تجديد نظر و بازنگري در مباحث حمل‌ونقلي نسبت به كاميون‌هاي بلغاري كه از قلمرو جمهوري اسلامي ايران تردد خواهند كرد شد وافزود : درخواست تسهيلات بيشتري براي عبور كاميون‌هاي كشور بلغارستان از مرزهاي ايران را داشته ضمن آنكه تدابير و تسهيلات لازم همچون عوارضي‌ها در راههاي زميني كشور بلغار نيز در دست برنامه است.

اين هيأت بلغاري در جريان برگزاري سومين اجلاس كميته مشترك همكاري‌هاي حمل و نقلي ميان دو كشور جمهوري اسلامي ايران و بلغارستان به ايران سفر كرد./

نظر شما