شناسهٔ خبر: 65254 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد

هزار و ۸۳۴ کیلومتر راه شریانی در خراسان جنوبی برف‌روبی و بازگشایی شد/فعالیت ۱۳۱ راهدار در ۲۴ ساعت گذشته

تلاش شبانه‌روزی راهداران استان زنجان جهت برفروبی آزادراه زنجان -قزوین مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان جنوبی با اشاره به بازگشایی هزار و ۸۳۴ کیلومتر راه شریانی در استان در پی بارش شدید باران و برف در دو روز اخیر گفت: با تلاش ۱۳۱ نیروی راهدار و استفاده از ۵۱۰ تن شن و نمک در ۲۴ ساعت گذشته، اغلب راه‌های اصلی و فرعی و شریانی بازگشایی شده است.

جعفر شهامت، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان جنوبی درباره آخرین وضعیت محورهای استان پس از بارش‌های شدید روزهای اخیر به خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: از ۲۴ ساعت گذشته در ۶ شهرستان بارش‌های شدیدی به صورت باران و برف داشتیم که که تا بامداد امروز ادامه داشت.

وی افزود: تاکنون ۷۱ دستگاه در محورها فعال بودند و ۱۳۱ راهدار نیز به خدمت‌رسانی مشغول شدند. همچنین از ۵۱۰ تن شن و نمک نیز در سطح جاده‌ها استفاده شد و در نهایت در هزار و ۸۳۴ کیلومتر از محورهای شریانی استان بازگشایی صورت گرفت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان جنوبی در ادامه درباره وضعیت کلی بارش‌ها در استان در سال جاری نیز گفت: در سال جاری بارش‌ها در استان ۱۶ برابر شده است و با وجود این حجم زیاد بارش هیچ‌گاه در محورها انسداد نداشته‌ایم و همواره محورهای استان باز بوده است.

شهامت اضافه کرد: در هر حال هرگاه با پدیده‌هایی مانند سیل و بارش شدید مواجه هستیم، اولویت نخست مسیرهای شریانی است و براساس این اولویت‌بندی با همکاری مدیریت بحران به پاکسازی و برف‌روبی محورها اقدام می‌کنیم. در حالی که یازده هزار و ۳۵۰ کیلومتر راه آسفالت در استان وجود دارد و ۲ هزار کیلومتر آن مسیرهای شریانی است که همراه با بار ترافیکی همراه است.

وی افزود: در استان ما باتوجه به موقعیت و جنس خاک همواره احتمال وقوع سیلاب در اسفند و فروردین وجود دارد و برخی محورها از جمله جاده‌های روستایی متاثر از سیلاب دچار مشکلاتی می‌شوند و تلاش راهداری و همکاران راهداران نیز همواره به کارگیری همه توان در بازسازی محورهای اصلی و در وهله دوم و با امکانات موجود راه‌های فرعی و روستایی است./   

نظر شما