شناسهٔ خبر: 65418 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

سازمان هواشناسی اعلام کرد

هشدار نسبت به طوفانی بودن دریای‌خزر، خلیج‌فارس و تنگه‌هرمز/پرهیز از تردد شناورهای سبک، نیمه‌سبک و تفریحی در آب‌های شمال و جنوب کشور

طوفان سازمان هواشناسی طی اخطاریه ای دریایی نسبت به طوفانی بودن خلیج فارس؛ تنگه هرمز و دریای خزر طی امروز و روزهای آتی هشدار داد و گفت: طی این مدت در مناطق ذکر شده احتیاط لازم در تردد شناورهای سبک، نیمه سبک و تفریحی به عمل آید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، سازمان هواشناسی در اخطاریه ای که روز جمعه ۲۴ اسفندماه منتشر کرد نسبت به مواج بودن خلیج فارس و تنگه هرمز و ارتفاع موج ها تا یک متر هشدار داد. در این اخطاریه آمده است:امروز خلیج فارس و تنگه هرمز به سبب وزش باد شدید و عبور سامانه بارشی مواج خواهد بود و ارتفاع موج به حدود یک و نیم تا ۲ متر خواهد رسید. 

همچنین از روز یکشنبه تا ظهر روز دوشنبه خلیج فارس، تنگه هرمز و به تدریج دریای عمان به سبب وزش باد شدید و رگبار ورعدوبرق مواج و طوفانی خواهد بود و ارتفاع موج حدود یک و نیم تا دو ونیم متر بر آورد می‌شود. 

شایان ذکر است از اواخر وقت روز یکشنبه و طی روز دوشنبه با عبور سامانه بارشی، دریای خزر مواج و طوفانی پیش بینی می‌شود و ارتفاع موج حدود یک و نیم تا ۲ متر برآورد می‌شود. از این رو توصیه می‌شود طی این مدت در مناطق ذکر شده احتیاط لازم در تردد شناورهای سبک، نیمه سبک و تفریحی به عمل آید.

برچسب‌ها:

نظر شما