شناسهٔ خبر: 65487 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

با دستور وزیر راه و شهرسازی

فعالیت ستاد تسهیل سفرهای دریایی نوروزی آغاز شد

در جمع وزير فعالیت ستاد تسهیل سفرهای دریایی نوروزی کشور با دستور وزیر راه وشهرسازی در بندر شهید حقانی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی در جریان سفر به استان هرمزگان از بندر شهید حقانی و پایانه مسافری این بندر بازدید کرد.

وزیر راه و شهرسازی در جریان بازدید از اسکله تفریحی بندر شهید حقانی دستور فعالیت ستاد تسهیل سفرهای دریایی نوروزی را صادر کرد و در جمع خبرنگاران گفت: امروز در بندرعباس حدود ۴۰ شناور دارای صلاحیت و کیفیت آماده ارائه خدمات مطلوب به مردم از اسکله شهید حقانی هستند.

وی افزود: امسال در نوار ساحلی هرمزگان حدود۱۰۹ شناور مسافری و خدماتی  آماده ارائه خدمات به سفرهای دریایی هموطنان هستند.

اسلامی با بیان اینکه در طرح نوروزی ۹۸ حدود ۵هزار ۹۰۰ صندلی برای جا به جایی مسافران دریایی در بندر شهید حقانی فراهم شده است، گفت: امکانات پشتیبانی و تسهیل‌گری از جمله ارائه خدمات فروش بلیت اینترنتی و خدماتی در پسکرانه‌ها با همکاری استانداری هرمزگان فراهم شده و تعامل خوبی با مردم به وجود آورده است.

وزیر راه و شهرسازی ضمن آرزوی سفرهای ایمن و لذت‌بخش در ایام سفرهای نوروزی سال ۹۸ خاطرنشان کرد: شروع سال نو مقارن با میلاد مسعود امیرالمومنین شده است که امیدواریم سالی پربرکت همراه با ایمنی برای مردم باشد.

این عضو کابینه دولت دوازدهم در ادامه یادآور شد: برای سفرهای نوروزی ۹۸ ناوگان متشکل از وسایل نقلیه مختلف در چهار شق حمل و نقل تشکیل شده که نسبت به نوروز گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: ناوگان هوایی با ۲۲هزار صندلی، ناوگان ریلی با ۲ میلیون ۱۰۰ هزار صندلی در ۵۱۷۰ قطار، ناوگان اتوبوسرانی با ۱۴۵۰۰ اتوبوس و ناوگان دریایی با ۶۰ فروند شناور مسافری و ۸ هزار  صندلی آماده ارائه خدمات به مسافران هستند.

اسلامی در پایان تاکید کرد: مردم در حین رانندگی درجاده‌ها مراقب باشند که با یک بی‌احتیاطی نوروز را به کام خود، خانواده و سایر مسافران تلخ نکنند.

وی در ادامه از طریق شناور مسافربری بندر شهید حقانی را به مقصد قشم ترک کرد.

نظر شما