شناسهٔ خبر: 65527 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیر امور اعتباری بانک مسکن خبر داد:

تصویب بسته سیاست‌های اعتباری سال ۹۸ بانک‌مسکن/افزایش ۸۰ تا ۱۰۰ درصدی سقف تسهیلات مشارکت مدنی و فروش اقساطی

علمداری مدیر امور اعتباری بانک مسکن از تصویب سیاست‌های اعتباری سال ۹۸ بانک عامل بخش مسکن خبر داد و گفت: سقف تسهیلات در بخش‌های مختلف همچون تسهیلات مشارکت مدنی و فروش اقساطی وابسته به نوع و شرایط تسهیلات بین ۸۰ تا ۱۰۰ درصد در سال ۹۸ افزایش پیدا خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدحسن علمداری مدیر امور اعتباری بانک‌مسکن با اعلام این خبر افزود: بانک‌مسکن در راستای ارایه خدمات ویژه به متقاضیان خرید و ساخت مسکن سیاست‌های اعتباری سال ۹۸ را در پایان سال تصویب و از فروردین‌ماه سال آینده برای تمامی شعب بانک مسکن در سراسر کشور پس از ابلاغ لازم‌الاجرا کرده است.

وی با تاکید بر آنکه سیاست‌های اعتباری بانک‌مسکن بر سه اصل جذب منابع، وصول مطالبات و نظارت بر مصرف تسهیلات استوار است، اظهار کرد: آنچه در سال ۹۸ برای تامین مالی بخش مسکن و ساختمان در نظر گرفته شده در راستای اهداف «قانون برنامه ششم توسعه» و «نقشه راه بانک مسکن تا ۱۴۰۰» است. از این رو مهمترین سیاست‌های اعتباری سال آینده بر ارایه تسهیلات خرد، تسهیلات سرمایه‌گذاری، تسهیلات بانکداری شرکتی، مناطق آزاد و همچنین تسهیلات حمایتی و تکلیفی متمرکز شده است.

علمداری در عین حال عنوان کرد: در سال جدید تلاش می‌شود تا برای پرداخت تسهیلات مسکن، سازندگان حرفه‌ای و استفاده از فناوری‌های نوین در اولویت قرار گیرند.

وی همچنین پرداخت تسهیلات برای ساخت واحدهای کوچک و میان متراژ را از جمله مهم‌ترین سیاست‌های اعتباری سال ۹۸ دانست و افزود: بانک مسکن در سال جدید تامین مالی واحدهای مسکونی میان متراژ و متوسط قیمت را در اولویت خود دارد و برای این منظور، مدیریت شعب بانک مسکن در هر استان با ابلاغ مدیر عامل بانک، ماموریت دارد ظرفیت ها و نیازهای منطقه ای و استانی در بازار مسکن را شناسایی کند و متناسب با آن، برنامه پرداخت انواع تسهیلات بدون سپرده، اوراق و نیازمند سپرده گذاری را به صورت استانی تدوین و اجرایی کند. در واقع مهمترین عامل برای برخورداری ساخت و سازهای جدید از تسهیلات بانکی، رعایت الگوی مصرف است که در تهران در این زمینه، متوسط متراژ ۷۵ مترمربع و در سایر شهرها ۱۰۰ مترمربع مد نظر است.

به گفته وی یکی دیگر از تصمیمات مهم سیاست‌های اعتباری سال آینده به افزایش سقف تسهیلات باز می گردد.

مدیر امور اعتباری بانک مسکن با اشاره به پیش بینی های انجام شده در خصوص وضعیت اقتصادی سال آینده، گفت: با توجه به نرخ تورم عمومی کشور در سال جاری و همچنین برخی پیش بینی ها در خصوص وضعیت اقتصاد در سال آینده، سقف تسهیلات در بخش‌های مختلف همچون تسهیلات مشارکت مدنی و فروش اقساطی وابسته به نوع و شرایط تسهیلات بین ۸۰ تا ۱۰۰ درصد در سال ۹۸ افزایش پیدا خواهد کرد.

به گزارش بانک مسکن، وی مهم ترین هدف بسته سیاست های اعتباری بانک مسکن به عنوان تنها بانک تخصصی بخش مسکن در سال آینده را رونق بخشی به ساخت و ساز و کمک به افزایش قدرت خرید سه گروه تقاضای مسکن شامل خانه اولی ها، ساکنان بافت های فرسوده و همچنین ساماندهی حاشیه نشین ها عنوان کرد و ادامه داد: خط قرمز این سیاست ها، ممنوعیت ورود به بازار واحدهای لوکس و بزرگ متراژ است.

نظر شما