شناسهٔ خبر: 65982 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیر فرودگاه خرم آباد خبر داد:

۲۶۰ پرواز امدادی از فرودگاه خرم‌آباد در دو روز گذشته انجام شد

کمک رسانی غلامرضا بنی‌صدر از انجام نزدیک به ۲۶۰ پرواز امدادی از فرودگاه خرم‌آباد در دو روز گذشته خبر داد.

غلامرضا بنی‌صدر، مدیر فرودگاه خرم آباد در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، از عملیات ۲۴ ساعته امداد در این فرودگاه خبر داد و گفت: هلی کوپترهای اورژانس،نیروی هوایی، هوانیروز و هلال اهمر در فرودگاه مشغول امدادرسانی به سیل زدگان استان لرستان هستند.

وی ادامه داد: در دو روز گذشته و تا این لحظه ۲۵۹ سورتی پرواز امدادی هلی کوپتر در این فرودگاه انجام شده و این پروازها به جابجایی مصدومین و سیل زدگان و رساندن اقلام ضروری به مناطق سیل زده پرداخته اند.

بنی صدر با اشاره به اینکه تنها یک پرواز در فرودگاه خرم آباد به علت سیلاب باطل شد، گفت: در حال حاضر با توجه به شرایط منطقه، اولویت فرودگاه پذیرش پروازهای امدادی است. اگرچه پروازهای تجاری برنامه ای نیز مورد پذیرش قرار می گیرند و بعد از پاکسازی باند، پروازهای مسافری از سر گرفته شده است.

وی با اشاره به برنامه ریزی برای افزایش اضطراری جای پارک هواپیما در فرودگاه افزود: یکی از تاکسی وی های فرودگاه به خاطر طرح بهسازی غیر عملیاتی بود. در عملیاتی که شبانه انجام شد، با وجود کمبود امکانات، این تاکسی وی پاکسازی و به عنوان جای پارک هلی کوپترهای امدادی استفاده شد.

بنی صدر ادامه داد: با توجه به برنامه ریزی درست، با وجود افزایش پروازها، با کمبود جای پارک هواپیما مواجه نشدیم.