شناسهٔ خبر: 66002 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت راه و شهرسازی:

لزوم همراهی هرچه بیشتر مجلس در جبران خسارت های سیل / پیگیری فراهم شدن زمینه تحقق قول های وزیر راه و شهرسازی در استان های سیل زده

مهران کفاش مهران کفاش گفت: در بحث جبران خسارت های وارد شده به زیرساخت های مربوط به وزارت راه و شهرسازی نیازمند همراهی بیشتر مجلس شورای اسلامی هستیم و در این خصوص در تحقق وعده های آقای وزیر تاکیدات لازم به مدیران کل استان ها صورت گرفته است.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت راه و شهرسازی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درخصوص برنامه های این معاونت در راستای همراهی با مجلس شورای اسلامی جهت کمک به مناطق سیل زده کشور اظهار کرد: در ابتدا جا دارد یک تشکر ویژه از تمام همکاران مان در مجموعه عظیم وزارت راه و شهرسازی داشته باشم که در این ایام و حادثه ای که براثر سیلاب در استان های کشورمان به وجود آمد، با تمام قوا در کنار مردم خوب کشورمان بودند. در زمینه سیل رخ داده در کشورمان بدون شک هفته آینده در کمیسیون ها و صحن علنی مجلس مباحث زیادی درخصوص حادثه رخ داده و سیلاب وجود خواهد داشت.

مهران کفاش ادامه داد: در این زمینه جدا از برکتی که در بحث بارندگی هدیه داده شد اما در موضوع خسارت هایی که به مردم وارد شد و بابت موضوع جبران آنها نیازمند کمک همه جانبه مجلس هستیم. قطعا همان طور که می دانید با توجه به اینکه در این سیلاب ها بیشترین آسیب ها به زیرساخت های وزارت راه و شهرسازی از جمله راه ها، پل ها، مسیرهای ریلی و... وارد شد برای جبران انتظار می رود شاهد همراهی هرچه بیشتر مجلس باشیم و این واقعا یک نیاز است.  

وی تصریح کرد: در سال ۹۸ سازمان مدیریت بحران شرایط خوبی دارد و واقعیت این است که موضوع پیشگیری باید جدی گرفته شود و مجلس در جبران خسارت ها در کنار وزارت راه و شهرسازی کمک کرده و همراهی هرچه بیشتر داشته باشد.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌ها در زمینه عملی شدن قول داده شده از سوی محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی بابت ترمیم موقت ظرف دو ماه آینده و تکمیل تمام خسارت ها طی شش ماه آینده و برنامه های مدنظر بابت تحقق این وعده تصریح کرد: درخصوص تاکیدی که مقام عالی وزارت داشتند این مسائل به همه مدیران کل استان ها اعلام شده و در هفته آینده تصمیم بر این است که جلسه ای را با آنها در این خصوص داشته باشیم.

وی ادامه داد: در زمینه تاکیداتی که آقای وزیر در سفر به استان های سیل زده داشتند و قول هایی که دادند باید زمینه اجرای دستورات ایشان در بحث دو ماه و شش ماه فراهم شود و در این خصوص از همه مدیران کل استان ها می خواهیم که این خواسته های آقای وزیر را پیگیری کرده تا اتفاق بیفتد.