شناسهٔ خبر: 6601 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

سعیدنژاد مطرح کرد:

آمادگی کامل بنادر ایران برای پذیرش کشتی‌های بزرگ کانتینری

مذاکره مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با خطوط بین المللی کشتیرانی اروپایی و آسیایی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در حاشیه نوزدهمین کنفرانس بین المللی ترمینالهای بندری ( TOC )، ضمن انجام دیدارهای جداگانه با مدیران ارشد خطوط بین المللی کشتیرانی اروپایی و آسیایی، موضوع فعالیت‌های مجدد این خطوط در بنادر کشور را پیگیری کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان بنادر و دریانودری، محمد سعید نژاد که برای شرکت در کنفرانس بین المللی ترمینالهای بندری به سنگاپور سفر کرده بود، با اشاره به نتایج حاصله از مذاکرات مثبت بین المللی و آمادگی کامل بنادر ایران برای پذیرش کشتی های بزرگ کانتینری، دست یافته های حاصل از برگزاری نشست های تخصصی و رایزنی با مدیران ارشد خطوط  بین المللی کشتیرانی و همچنین جلسه مشترک با مدیران ارشد بندر سنگاپور ( PAS ) را مثبت و مؤثر ارزیابی کرد.

معاونت وزیر راه و شهرسازی در این کنفرانس فرصت های ایجاد شده در بنادر کانتینری کشور به ویژه ظرفیت ها و توانمندی های پایانه های کانتینری فعال در بندر شهید رجایی، طرح های توسعه ای بنادر امام خمینی "ره"، چابهار و بوشهر را به تمامی گروههای متقاضی جهت سرمایه گذاری و مشارکت در پروژه های ساخت بنادر ایران معرفی کرد.

در نشست مشترک مدیرعامل سازمان بنادر با مدیریت ارشد بندر سنگاپور موضوعاتی همچون توسعه همکاری های دوجانبه و بین المللی،   امکان سنجی همکاری های مشترک در حوزه فعالیت های دریایی و بندری  و  توسعه دانش های فنی و تخصصی و مهندسی مورد  بحث و بررسی واقع شد.

کنفرانس بین المللی ترمینالهای بندری موسوم به Terminal Operators Conference همه ساله با حضور مدیران بنادر و بویژه بنادر کانتینری دنیا، خطوط بین المللی کشتیرانی، صاحبان کالا و سایر فعالان عرصه دریایی و بندری برگزار می شود.

در این اجلاس که بعنوان یکی از معتبرترین اجلاس های بین المللی در زمینه حمل و نقل دریایی دنیا مطرح است، بیش از ۶۰۰ نفر از ۳۶ کشور مختلف شرکت داشتند و به بررسی موضوعاتی همچون مشکلات ناشی از ورود کشتی های بزرگ کانتینری به بنادر، آخرین شیوه های حمل و نقل کانتینر، شیوه های نوین عملیات بندری و همچنین آخرین اخبار و تحولات مربوط به عرصه حمل و نقل و تخلیه و بارگیری کانتینری پرداخته شد.

در حاشیه کنفرانس مذکور نمایشگاهی نیز تحت عنوان تکنولوژی بندری ( Port Technology ) برگزار شد که در آن آخرین دستاوردهای محصولات و خدمات بخش بندری ارائه شد./

نظر شما