شناسهٔ خبر: 66063 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه‌های گلستان خبر داد:

عملیاتی شدن مجدد چراغ‌های تقرب دقیق فرودگاه گرگان/ انجام ۹۸۱ پرواز امدادی با هلی‌کوپتر

رامین آذری رامین آذری، با اعلام عملیاتی شدن مجدد چراغ‌های تقرب دقیق فرودگاه گرگان گفت: از ابتدای بارندگی‌ها تا کنون ۹۸۱ پرواز امدادی با هلی‌کوپتر در فرودگاه گرگان انجام شده است.

رامین آذری، مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، از عملیاتی شدن چراغ‌های اپروچ فرودگاه گرگان خبر داد و گفت: روز گذشته با فروکش کردن آب گرفتگی اراضی و پس از بازبینی مسیر، کانکشن های اولیه و ثانویه، ترانس های ایزوله، وضعیت فندانسیون پایه چراغ و رگولاترهای جریان ثابت (CCR) مربوط، سیستم چراغ های روشنایی تقرب دقیق (PALS) دوباره در مدار قرار گرفت و عملیاتی شد.

وی ادامه داد: در طور سیل اخیر ۴۰ هکتار از اراضی فرودگاه به زیر آب رفت و عمق آب گرفتگی در برخی نقاط به ۲.۵ متر می‌رسید، اما با تمهیدات انجام شده، آب به هیچ یک از سطوح پروازی و دستگاه‌های فنی و عملیاتی وارد نشد و تنها چراغ‌های تقرب دقیق فرودگاه تحت تاثیر سیل قرار گرفت.

آذری با بیان اینکه به منظور جلوگیری از خسارت، این چراغ‌ها خاموش و غیرعملیاتی شده‌بوده و با داربست حفاظت شده بودند، گفت: این چراغ‌ها پس از فروکش کردن آب، و پس از بازررسی‌های مربوطه، مجددا روشن شد . در مدار قرار گرفت.

فعالیت ۲۴ ساعته فرودگاه گرگان در ایام سیل

مدیر کل فرودگاه‌های استان گلستان در ادامه به ارائه گزارشی از آمار پروازهای فرودگاه‌های گرگان پرداخت و گفت: از آغاز سیل تاکنون، ۹۸۱ پرواز امدادی با هلی‌کوپتر در فرودگاه گرگان انجام شده است. 

وی ادامه داد: همچنین در این مدت، ۱۵۸ پرواز مسافری و ۲۲ پرواز VIP در فرودگاه گرگان انجام شده و در واقع پس از شروع بارش‌ها، فرودگاه به صورت ۲۴ ساعته فعال بوده است. 

آذری با اشاره به دوبار بازدید وزیر راه و شهرسازی از فرودگاه گرگان در جریان سیلاب‌های اخیر گفت: وزیر دستورات لازم را برای عملیاتی نگاه داشتن فرودگاه صادر کرده است.

این مدیر فرودگاهی به خسارات وارد شده به فرودگاه گرگان نیز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با تدابیر اتخاذ شدهف هیچکدام از سطوح پروازی و دستگاه‌های فنی-عملیاتی فرودگاه دچار آسیب نشده‌اند. خسارت محدود به راه‌های دسترسی و فنس‌های اطراف فرودگاه است که میزان دقیق آن بعد از فروکش کردن آب گرفتگی مشخص می‌شود.