شناسهٔ خبر: 66068 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیر فرودگاه سنندج:

فرودگاه سنندج عملیاتی است/ عبور از خطر بحران آب گرفتگی فرودگاه با مدیریت جریان آب

فرودگاه سنندج محسن سیف‌زاده با بیان اینکه این فرودگاه عملیاتی است، گفت: فرودگاه سنندج تا کنون با مدیریت صحیح جریان آب اطراف فرودگاه توانسته از خطر بحران آب گرفتگی گذر کند.

محسن سیف‌زاده، مدیر فرودگاه سنندج در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه این فرودگاه در خط‌القعر قرار گرفته است، گفت: در حال حاضر جاری شدن آب‌های سطحی و افزایش خروجی سد بالادست فرودگاه که جریان آب در رودخانه موازی فرودگاه را افزایش داده است، فرودگاه را تهدید می‌کند.

وی ادامه داد: سطح آب در برخی نقاط تا دیوار فرودگاه نیز بالا آمده است، هرچند وضع به وخامت هفته گذشته نیست. 

سیف‌زاده با اشاره به اقدامات انجام شده برای جلوگیری از آب گرفتگی فرودگاه گفت: از همان زمانی که اخطاریه‌های هواشناسی منتشر شد، اقدام به لایروبی و رفع انسداد کانال‌ها و زهکش‌های فرودگاه کردیم. همچنین هفته گذشته کانل‌ها و خاکریزهای جدیدی برای جلوگیری از آب گرفتگی فرودگاه احداث کردیم که تاکنون مانع از آب گرفتگی فرودگاه شده است. 

وی افزود: هفته گذشته با لغو مرخصی‌ها و تعطیلات، کارکنان و مدیران فرودگاهی به صورت ۲۴ ساعته مشغول فعالیت هستند. به جرات می‌توان گفت اگر جریان آب در اطراف فرودگاه مدیریت نمی‌شد، فرودگاه سنندج با بحران مواجه می‌شد. هنوز هم کارکنان مشغول کارند تا فرودگاه از خطر بحران گذر کند. 

فرودگاه عملیاتی است

مدیر فرودگاه سنندج با اشاره به عملیاتی بودن فرودگاه گفت: طی روزهای گذشته چند پرواز در فرودگاه سنندج به علت بدی آب و هوا باطل شدند، اما مشکل از فرودگاه نبود و فرودگاه صد درصد عملیاتی است. 

سیف زاده با اشاره به اینکه شهرهای استان کردستان چندان دچار آب گرفتگی نشده‌اند، افزود: به علت اینکه استان کردستان عمدتا در تپه و ماهور بنا شده است، با وجود بارش شدید، آب چندان وارد شهرها نشد و بیشتر به سمت خط القعرها جاری شد. البته همین واقعیت باعث شده فرودگاه در معرض خطر آب گرفتگی باشد.

وی ادامه داد: به همین دلیل نیازی به انجام پروازهای امدادی وجود نداشت و هیچ پرواز امدادی در فرودگاه سنندج انجام نشد.