شناسهٔ خبر: 66281 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست اداره نظارت بر ساخت راه های فرعی و روستایی مازندران اعلام کرد:

تخریب ۸۱ کیلومتر از راه‌های فرعی و روستایی با خسارت ۴۳۸ میلیارد تومانی ره‌اورد سیلاب اخیر برای مازندران

آغاز بازسازی راههای تخریب شده ناشی از سیل در استان کهکیلویه و بویر احمد سعید نصر از تخریب ۸۱ کیلومتر از راه‌های فرعی و روستایی در جریان سیل اخیر و خسارات ۴۳۸ میلیارد تومانی در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران، سعید نصر با اشاره به اینکه توسعه و شکوفایی استان در گرو توسعه راه های روستایی است.

سرپرست اداره نظارت بر ساخت راه های فرعی و روستایی اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران,  خاطرنشان کرد : با توجه به نوع اقلیم و شرایط توپوگرافی و به طبع تنوع فرآورده های کشاورزی ، برخورداری از زیرساخت های مناسب به منظور حمل و نقل هرچه سریع تر ،آسانتر از جمله موضوعاتی است که یکی از اصلی ترین دغدغه های این اداره کل است.

وی گفت: طول راه های آسیب دیده روستایی در سطح استان ۸۱ کیلومتر و خسارات وارد شده در این بخش ۴۳۸ میلیارد تومان است.

نصر یادآور شد : تعداد پل‌های خسارت دیده در حوادث سیلاب اخیر ۱۸ دهنه است که برای این تعداد  ۶۳ میلیارد تومان برآورد خسارت اولیه شده  است.

وی افزود: به صورت کلی میزان خسارات برآورد شده بیش از ۵۵۰ میلیارد تومان می باشد و همچنین در طول مسیرهای فرعی و روستایی استان در بعضی از نقاط دیوارهای حائل و ضامن به طول ۶۰۰ متر بر اثر رانش و لغزش تخریب شد که یک میلیارد و هفتصد میلیارد تومان نیاز به اعتبار برای جبران خسارت های موجود داریم.

مسئول نظارت بر راه های فرعی و  روستایی اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران همچنین گفت:بیش از ۳۰ باب از آب نماهای استان خسارت دیده اند که برای این بخش  یک میلیارد تومان نیا اعتبار داریم ، و میزان خسارات وارده به سایر بخش ها از جمله احداث دیواره ها و  لایروبی رودخانه ها و همچنین کانال های اصلی آبی در حوزه ی راه وشهرسازی و تجهیز، نوسازی ماشین‌آلات راهداری بیش از ۳ میلیارد تومان است.

وی یادآور شد : در محور سنگ رو چشمه شهرستان بهشهر با توجه به سیلاب اخیر و مسدود شدن راه این مسیر بصورت موقتی لوله‌های دسترسی راه در نظرگرفته شده که  عملیات حمل و نقل و کارگزاری در حال انجام  است تا تردد در این مسیر ارتباطی هموار شود.

همچنین پروژه‌ی پل پارسی در منطقه سوادکوه که عملیات اجراییش در حال انجام شدن می باشد که بدلیل سیل ۱۲ فروردین و خسارت وارده لوله‌های آب رو بصورت موقتی نصب شده است تا تردد در این مسیر برقرار شود.

نصر گفت : اجرای عملیات بهسازی و آسفالت راه های روستایی استان با مشارکت روستاییان ازمحل اعتبارات دولتی از جمله برنامه های مهم این اداره کل می باشد به طوریکه در چند سال اخیر براساس ارزیابی های صورت گرفته در این حوزه استان مازندران توانست حائز رتبه های برتر شود.