شناسهٔ خبر: 66328 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیر فرودگاه یاسوج تشریح کرد:

اقدامات انجام شده برای مدیریت بحران سیل در فرودگاه یاسوج

فرودگاه ياسوج مدير فرودگاه ياسوج با بيان اينکه بارش ها و وقوع سيل اخير در ياسوج آسيبی به تاسيسات زيربنايی و تجهيزات ناوبری فرودگاه وارد نکرده است، گفت: پس از وصول اطلاعيه‌های هواشناسی و اعلاميه‌های ستادی و استانی مبنی بر اعلام شرايط اضطراری، تمامی مرخصی‌های غير ضروری لغو و هشدارهای لازم مبنی بر آماده باش 24 ساعته اعلام شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران؛ علی محسنیان، مصون ماندن تاسیسات زیربنایی و تجهیزات ناوبری در مواجهه با بحران سیل را در سه مرحله پیشگیری، آمادگی و مقابله تشریح کرد و گفت: برای پیشگیری از وقوع سیل اقدامات متعددی در فرودگاه یاسوج انجام شد که در این راستا می توان به لایروبی و بهسازی کانال های هدایت آب های سطحی در مجاورت باند بویژه در بخش شمال غربی باند و بخش اپرون و تاکسی وی، لایروبی و پاکسازی آبراه های منتهی به فرودگاه یاسوج بویژه رودخانه دره مادوان- بلهزار که از زیر باند عبور می کند و اصلاح دریچه آبراه های عبوری از دیوار حفاظتی شمال فرودگاه  و تصحیح شیب بندی اطراف سایت ناوبری اشاره کرد.

محسنیان افزود: تعدادی از خودروهای فرودگاه را از طریق نصب و یا قراردادن تجهیزاتی از جمله مبدل برق، منبع سیار، بی سیم خودرویی  AM، FM، لباس گرم، چکمه، پتو، کنسرو، آب معدنی و غیره برای شرایط اضطراری آماده کردیم.

وی اظهار داشت: در مرحله رویارویی با بحران سیل پس از وصول هشدارهای متعدد استان و وقوع سیلابها، بلافاصله کمیته بحران تشکیل، کلیه مرخصی های غیرضروری لغو و با حضور کارکنان در فرودگاه حداکثر آمادگی برای مقابله با بحران حاصل شد.

محسنیان خاطرنشان کرد؛ به دلیل تشدید بارندگی و با وجود تلاش مستمر کارکنان فرودگاه یاسوج، ششم فروردین ماه جریان سیلابی منجر به تخریب 35 متر از دیوار حفاظتی (لندساید) ضلع شمال غربی فرودگاه شد.

وی همچنین یادآور شد؛ برای مقابله با بحران در زمان سیل، به دلیل ارتفاع بالای فرودگاه و نیز عدم کفایت نتایج بررسی اخیر ارتینگ، جهت مصون ماندن دستگاه های کمک ناوبری در زمان رعد و برق شدید در چند مرحله پس از انجام هماهنگی های ستادی، دستگاه ها خاموش و اطلاعیه هوانوردی مربوط صادر شد.

وی اضافه کرد: در ایام نوروز و روزهای پس از وقوع سیلاب در استان در مجموع 75 سورتی پرواز توسط بالگردهای امدادی اعم از هلال احمر، اورژانس و هوانیروز ارتش از فرودگاه به مناطق و روستاهای آسیب دیده از سیل صورت گرفت.