شناسهٔ خبر: 66349 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیر فرودگاه خرم‌آباد اعلام کرد:

پایان عملیات امدادی در فرودگاه خرم‌آباد با ۸۸۵ پرواز هلی‌کوپتر / برآورد خسارت ۱۱ میلیارد تومانی

غلامرضا بنی‌صدر مدیر فرودگاه خرم آباد با اشاره به پایان عملیات امدادی در این فرودگاه گفت: برآورد اولیه حاکی از خسارت ۱۱ میلیارد تومانی سیل به فرودگاه خرم آباد است.

غلامرضا بنی‌صدر، مدیر فرودگاه خرم‌آباد در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، از انجام ۸۸۵ پرواز امدادی هلی‌کوپتر در این فرودگاه تا روز گذشته خبر داد و گفت: در حال حاضر ۳ هلی‌کوپتر برای عملیات پشتیبانی در فرودگاه حضور دارند و باقی هلی‌کوپتر‌ها به استان خوزستان اعزام شده‌اند. 

بنی‌صدر سپس به خسارات وارد شده به این فرودگاه در جریان سیل‌ ۱۲ فروردین اشاره کرد و افزود: در جریان این سیل در مجموع ۲۰۵۰ متر دیوار و فنس فرودگاه تخریب شده است که شامل ۷۰۰ متر دیوار می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین برخی از کانال‌های آب رو و مسیزهای آب درون فرودگاه تخریب شده و یا آسیب دیده است.

مدیر فرودگاه خرم آباد با اشاره به جدید بودن باند این فرودگاه گفت: خوشبختانه به علت طراحی و ساخت اصولی سطوح پروازی، باند فرودگاه که دچار آبگرفتگی شده بود، آسیب ندیده است.

وی افزود: همچنین با اقدامات به موقع، از آسیب دیدن دستگاه‌های فنی-عملیاتی فرودگاه خرم‌آباد جلوگیری به عمل آمد.

بنی‌صدر سپس به بازدید تیم ارزیابی خسارت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از فرودگاه خرم‌آباد اشاره کرد و گفت: برآورد اولیه حاکی از بروز ۱۱ میلیارد تومان خسارت در فرودگاه خرم‌آباد است. هرچند اگر بنا باشد دیوارهای سالم مانده نیز بهسازی شوند، فنس‌ها با دیوارهای موقت جایگزین شوند و کانال کشی در فرودگاه انجام گیرد، بودجه مورد نیاز از این رقم بالاتر می‌رود.

وی ادامه داد: در حال حاضر بودجه مورد نیاز فرودگاه خرم‌آباد در شرکت فرودگاه‌ها مورد بحث و بررسی قرار دارد. در صورت تخصیص بودجه مناسب، می‌توان نسبت به پیشبرد طرح‌های بهسازی نیز اقدام کرد.