شناسهٔ خبر: 66378 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیر فرودگاه ایلام عنوان کرد:

انجام ۲۵۰ پرواز امدادی و غيربرنامه‌ای فرودگاه ايلام در زمان بحران سيل

فرودگاه ایلام مدير فرودگاه ايلام از انجام پروازهای غير برنامه‌ای از قبيل بالگردهای ارتش، سپاه، هلال احمر، اورژانس هوايی، امداد و نجات و بالگرد پليس به تعداد ۲۵۰ سورتی در زمان بحران سيل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، علی متانت، مدیر فرودگاه ایلام گفت: پس از صدور اطلاعیه های هواشناسی مبنی بر احتمال وقوع سیل در ایلام به لایروبی ۲۳ دهنه کانال آب رو در نقاط مختلف فرودگاه ایلام با استفاده از بیل مکانیکی و سایر ادوات لایروبی پرداختیم. همچنین از رودها و نهرها در زمان بارندگی ها به صورت هر سه ساعت یک بار بازدید کردیم.

مدیر فرودگاه ایلام افزود: ترمیم و تسطیح نقاط حادثه خیز از سیل در سطح فرودگاه و مشرف بر باند با استفاده از لودر و بیل مکانیکی جهت تسریع در خروج آب های روان و هدایت این آب ها به سمت مسیرهای خروجی از فرودگاه، هدایت آب های روان در سطح فرودگاه مشرف بر پارکینگ به سمت کانال های خروج آب جهت پیشگیری آبگرفتگی سطح پارکینگ، بازدید از ترمنیال، ساختمان های برق اضطراری، برج و تکنیکال بلاک و سایت های ناوبری و بررسی دوربین های مداربسته از دیگر اقدامات انجام شده در این فرودگاه برای پیشگیری از بحران سیل بود.

وی همچنین به تشکیل جلسه کمیته مدیریت بحران فرودگاه با حضور تمام عوامل فرودگاهی جهت آمادگی بیشتر در مواقع بحران اشاره کرد و گفت: برای آمادگی بیشتر برای مقابله با سیل، سیستم برق اضطراری را آماده کردیم و شیفت شب برای واحدهای عملیاتی و خدماتی فرودگاه تعیین شد. از تمام سطوح پروازی و ساختمان ها بازدیدهای میدانی شد و جلسه ای با واحدهای مختلف فرودگاه برای آمادگی در شرایط ویژه و چگونگی هماهنگی های لازم تشکیل دادیم. همچنین وسایل و قطعات سیستم های ناوبری و روشنایی باند را برای انجام فعالیت های اضطراری خریداری کردیم.

متانت در تبیین اقدامات فرودگاه ایلام برای مقابله با بحران سیل عنوان کرد: جلسه کمیته مدیریت بحران استان تشکیل شد و تمام امکانات فرودگاهی را برای انجام عملیات هوایی در فرودگاه فراهم کردیم. صدور تردد بیش از ۲۵۰۰ نفر در کمتر از یک هفته شامل گروه های مختلف پروازی، خلبانان، نیروهای نظامی و انتظامی، اداری و خبرنگاران جهت تردد از طریق پرواز بالگرد برای عزیمت به مناطق سیل زده استان، پذیرش انواع هواپیماهای باری، VIP، بالگرد ارتش، سپاه، هلال احمر و نیروی انتظامی جهت کمک و اقدامات لازم در مناطق سیل زده، تشکیل اتاق عملیات در فرودگاه متشکل از معاونان، سپاه، پلیس، نماینده استانداری، نماینده هلال احمر، نماینده مدیرکل بحران، نماینده فرماندار شهرستان ایلام، نماینده پلیس راه و نماینده اداره کل حمل و نقل جاده ای جهت برقراری و هماهنگی های لازم در انجام فعالیت ها از طریق فرودگاه ها از دیگر اقدامات انجام شده بود.

مدیر فرودگاه ایلام گفت: در دو هفته ابتدای امسال ۸۰ سورتی پرواز برنامه ای وهمچنین ۲۵۰پرواز غیر برنامه ای ازجمله بالگردهای ارتش، سپاه، هلال احمر، اورژانس هوایی، امداد و نجات و بالگرد پلیس انجام شد.