شناسهٔ خبر: 66458 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

رییس شعبه‌ "هما" در  گلستان و مازندران خبر داد:

راه‌اندازی مسیر جدید ساری-تبریز با هواپیما ATR

َATR رییس شعبه‌ گلستان و مازندران هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" از راه‌اندازی پرواز هفتگی ساری-تبریز-ساری با استفاده از ناوگان ATR این شرکت هواپیمایی خبر داد.

حسن کبریایی، رییس شعبه‌ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" در استان‌های مازندران و گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، از راه‌اندازی پرواز جدید این شرکت هواپیمایی میان شهرهای ساری و تبریز خبر داد و گفت: اولین پرواز در این مسیر، فردا، چهارشنبه ۲۸ فروردین ماه ساعت ۱۶:۲۰ دقیقه از ساری عازم تبریز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این پرواز در مسیر تهران-ساری-تبریز و بلعکس، یک روز در هفته در روزهای چهارشنبه انجام خواهد شد، افزود: برای پرواز در این مسیر از ناوگان ATR هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" استفاده می‌شود.

کبریایی ادامه داد: با توجه به وجود جمعیت آذری زبان در استان‌های گلستان و مناطق اطراف ساری و با توجه به تعداد بالای درخواست‌ها برای برقراری این پرواز، پرواز ساری-تبریز اقتصادی ارزیابی شده است. با این حال پس از برقراری پرواز، عملکرد اقتصادی آن پایش شده و در صورت وجود ظرفیت، تعداد آن افزایش خواهد یافت.

رییس شعبه‌ گلستان و مازندران هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" با اشاره به عملکرد مطلوب هواپیمای ATR در این استان‌ها گفت: در حال حاضر شاپرک‌های "هما" در مسیرهای ساری-تهران، ساری-مشهد، ساری-تبریز، نوشهر-تهران، رامسر-تهران، گرگان-تهران و گرگان-مشهد پرواز دارند. که البته پروازهای رامسر-تهران این شرکت هواپیمایی به علت نزدیکی به استان گیلان، تحت نظر شعبه گیلان ایران‌ایر انجام می‌شود.

وی ادامه داد: برای برقراری پرواز گرگان-رشت-تبریز توسط هواپیمای ATR نیز برنامه ریزی شده که این پرواز پس از رفع موانع عملیاتی، برقرار خواهد شد. 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با ورود ۱۳ فروند هواپیمای باریک پیکر و منطقه‌ای ATR۷۲-۶۰۰ به ناوگان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما"، این شرکت پروازهای استانی خود را افزایش داده و برای گشایش مسیرهای محلی و منطقه‌ای جدید برنامه‌ریزی کرده است.
در حال حاضر، دو فروند از شاپرک‌های ایران‌ایر در پایگاه این شرکت واقع در بندرعباس مستقر بوده و پروازهای محلی جنوب کشور را انجام می‌دهند.

همچنین "هما" در حال برنامه‌ریزی برای ایجاد پایگاه‌های دائم این هواپیما در سایر نقاط کشور است.

لازم به ذکر است که برنامه پرواز تهران-ساری-تبریز و بلعکس هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" که روزهای چهارشنبه هر هفته انجام می‌شود، به شرح جدول زیر است:

مسیر پرواز شماره پرواز ساعت خروج از مبدا ساعت ورود به مقصد
تهران-ساری 3320 14:40 15:45
ساری-تبریز 3483 16:20 18:35
تبریز-ساری 3482 19:10 21:05
ساری-تهران 3321 21:40 22:55