شناسهٔ خبر: 6672 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

نریمان به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

احداث چهار شهر جدید در اولویت قرار گرفت/ نسل نوی شهرهای جدید در قالب طرح جامع مسکن رونمایی می‌شوند/ خروج شهرهای جدید از حالت خوابگاهی

بازدید محسن نریمان از پایگاه خبری مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با بیان اینکه احداث شهرهای جدید پارس در منطقه عسلویه، لارستان در فارس و طیس در چابهار و همچنین شهر جدید جاسک در اولویت قرار دارد گفت: این شهرها به دنبال «سیاست ایجاد شهرهای جدید»، با استفاده از تجربیات گذشته، پیروی از تجربیات بین‌المللی و با مطالعه و بررسی عمیق‌تر تاسیس می‌شوند.

محسن نریمان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درباره آخرین وضعیت تاسیس شهرهای جدید گفت: تاسیس نسل نوی شهرهای جدید در برنامه دولت و همچنین مورد تاکید ریاست محترم جمهور و وزیر راه و شهرسازی قرار گرفت که این شهرها به دنبال «سیاست ایجاد شهرهای جدید»، با استفاده از تجربیات گذشته، پیروی از تجربیات بین‌المللی و با مطالعه و بررسی عمیق‌تر تاسیس می‌شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مجمع عمومی شرکت عمران شهرهای جدید تاسیس نسل نوی شهرهای جدید را در دستور کار خود قرار داده است گفت: شهر جدید پارس در منطقه عسلویه، شهر جدید لارستان در فارس، شهر جدید طیس در چابهار و شهر جدید جاسک در اولویت احداث هستند.

وی همچین از مکانیابی شهر جدیدی در شعاع ۱۲۰ تا ۱۳۰ کیلومتری تهران خبر داد و گفت: این شهر جدید در شمال شرق تهران و در محدوده بین سمنان، فیروزکوه و دودانگه ساری مکانیابی می‌شود.

ایجاد نسل نوی شهرهای جدید در قالب طرح جامع مسکن

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: نسل نوی این شهرها در دولت تدبیر و امید در قالب طرح جامع مسکن رونمایی می‌شود تا به صورت موثر و همچنین در ساماندهی جمعیت عملکرد مناسبی داشته باشند.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با توجه به اینکه در ادوار گذشته مکانیابی برخی از شهرهای جدید مورد اقبال مردم قرار نگرفت در مطالعه جدید تلاش شد مکانیابی نسل نوی شهرها به گونه‌ای باشد که رضایت مردم را جلب کند و محیط زیست مناسب، تامین آب و همچنین دسترسی به راه‌های ارتباطی و ریل تسهیل شود.

برنامه‌ریزی برای اسکان پنج میلیون نفر در شهرهای جدید

وی با بیان اینکه ظرفیت کل شهرهای جدید اعم از شهرهای جدید فعلی و نسل نوین این شهرها پنج میلیون نفر پیش بینی شده است، گفت: البته این ظرفیت متناسب نیاز و طرح جامع مسکن می‌تواند افزایش یابد.

مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید درباره تجربیات بعضا ناموفق شهرهای جدید موجود نیز گفت: تلاش می‌کنیم مشکلات شهرهای جدید موجود را شناسایی کنیم و مشکلات را به حداقل برسانیم.

نریمان از احداث راه‌های ارتباطی ریلی و جاده‌ای برای شهرهای جدید موجود خبر داد و به پایگاه خبری گفت: در حال برنامه ریزی برای احداث شهرها، شهرک‌های صنعتی و محیط‌‌های اشتغال برای شهرهای جدید موجود هستیم تا شهرهای فعلی را از حالت خوابگاهی خارج و به یک شهر پویا و سالم تبدیل کنیم. /

نظر شما