شناسهٔ خبر: 66812 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

اسلامی در جمع خبرنگاران:

ضرورت تأمین زیرساخت پیش از آغاز ساخت واحدهای مسکونی/ وزارت راه و شهرسازی عهده‌دار تعادل بخشی در بازار عرضه و تقاضای مسکن است

افتتاح بيش از پنج هزار واحد مسكن مهر شهر جديد پرديس با حضور وزیر راه و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی با تأکید براینکه وزارت راه و شهرسازی به موجب قانون عهده‌دار تعادل بخشی در بازار عرضه و تقاضای مسکن به ویژه برای اقشار متوسط و کم‌درامد جامعه است، گفت: این اقدام نوعی اعتمادسازی به جامعه، سرمایه‌گذاران و سازندگان محسوب می‌شود تا شرایط با دراختیار گذاشتن زمین برایشان آماده شود. در این صورت است که جریان تولید مسکن اغاز و شتاب گرفته و اعتماد لازم پدید می‌آید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه افتتاح و کلنگ زنی پروژه های عمرانی پردیس با بیان اینکه یک اهتمام ویژه برای تکمیل مسکن مهر در سطح کشور به ویژه شهرهای جدید آغاز شده است گفت: خوشبختانه امروز شاهد افتتاح بیش از پنج هزار واحد مسکن مهر در پردیس هستیم و در کنار تکمیل واحدها تاکید داریم که باید محیط زندگی برای مردم متبوع باشد.

وی ادامه داد: از این رو احداث سرانه های آموزشی درمانی، فرهنگی، مذهبی را پیش‌بینی کرده‌ایم که برای به سرانجام رساندن آن نیاز به سرمایه گذاری قابل ملاحظه‌ای داریم.

وی افزود: این سرمایه‌گذاری‌ها با مشارکت بخش خصوصی انجام می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب اقدام ملی برای تولید و عرضه مسکن شهری آغاز شده است ادامه داد: سهم شهر جدید پردیس از این واحدها ۱۶ هزار واحد مسکونی است که امروز بیش از ۷ هزار و ۶۰۰ واحد آن کلنگ زنی می شود و ساخت مابقی هم به محض محوطه سازی ها شروع خواهد شد.

اسلامی درباره افزایش قیمت مسکن دربازار اظهار داشت: تحولاتی که در بازار مسکن رخ می دهد متاثر از بخش مسکن نیست و تحت تاثیر اقتصاد کلان کشور قرار دارد اما ما به موجب قانون باید در بازار مسکن تعادل ایجاد کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با تأکید براینکه وزارت راه و شهرسازی به موجب قانون عهده‌دار تعادل بخشی در بازار عرضه و تقاضای مسکن به ویژه برای اقشار متوسط و کم‌درامد جامعه است گفت: این اقدام نوعی اعتمادسازی به جامعه، سرمایه‌گذاران و سازندگان محسوب می‌شود تا شرایط با دراختیار گذاشتن زمین برایشان آماده شود. در این صورت است جریان تولید مسکن اغاز و شتاب گرفته و اعتماد لازم پدید می‌آید.

اسلامی با تأکید بر ضرورت حمایت از سیاست پابرجایی جریان تولید مسکن در کشور گفت: ما برای کنترل قیمت باید قیمت تمام شده تولید مسکن را کاهش دهیم که برای این مهم لازم است زمین در اختیار سازنده قرار گرفته و شرایط صدور مجوز برای آن تسهیل شود که به این منظور در نیمه دوم اسفندماه سال گذشته وام ساخت مسکن برای سازندگان را که قابلیت انتقال به خریدار را نیز دارد افزایش دادیم.

به گفته وزیر راه وشهرسازی زوج‌های جوان به ویگه خانه‌ اولی‌ها می‌توانند با بهره‌گیری از این وام ۶۰ تا ۶۵ درصد قیمت مسکن در پردیس را تأمین کرده و خانه‌دار شوند.

وی تاکید کرد: یکی از راه‌های کاهش قیمت مسکن در بازار کاهش قیمت تمام شده تولید است بنابراین اقداماتی هم در راستای کاهش هزینه های ساخت صورت گرفته است.

اسلامی تاکید کرد: قطعا ساختن خانه در بیابان بدون امکانات برای مردم جذاب نیست و مردم هم از آن استقبال نمی‌کنند و به همین دلیل است که به دنبال ساخت واحدهای مسکونی در یک محیط متبوع با امکانات و زیرساخت‌های شهری هستیم ./