شناسهٔ خبر: 66950 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

نماینده استان گلستان در مجلس:

بخش مسکونی گلستان بیشترین آسیب را از سیل دیده است/ خسارت‌ها در گلستان بیش از ۳ هزار میلیارد تومان است

شهرام کوسه غراوی شهرام کوسه غراوی بابیان اینکه برآوردهای اولیه خسارت سیل اخیر در استان گلستان بیش از ۳ هزار میلیارد تومان است، گفت: بخش مسکونی بیشترین آسیب را از سیل دیده است.

شهرام کوسه غراوی، نماینده "مینودشت"، "کلاله"، "مراوه‌تپه و گالیکش" در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به بازدیدهای اخیر اعضای کمیسیون عمران مجلس از استان‌های سیل‌زده ایلام و خوزستان گفت: در هفته آینده نیز به‌منظور بررسی آخرین اقدامات صورت گرفته سفری به شهرهای سیل‌زده استان گلستان خواهیم داشت.

وی بابیان اینکه بازسازی مناطق سیل‌زده به‌زودی آغاز خواهد شد، گفت: دولت به قول‌هایی که داده باید عمل کند و تسهیلات بلاعوض و کم‌بهره‌ای که وعده داده شده را پرداخت کند.

کوسه غراوی افزود: در گلستان بخش‌های باغات و کشاورزی آسیب‌های فراوانی دیده اما بیشترین آسیب به بخش مسکونی وارد شده است و حجم تخریب‌ها در خانه‌ها بسیار بالا است و ماندآبی آب در  شهرهای "آق‌قلا"، "گمیشان" و "گنبد" به حدی بوده که بسیاری از واحدهای مسکونی را غیرقابل سکونت کرده و این مشکل نیز از مواردی است که مهندسان باید بررسی کنند و نیازمند برآوردهای جزئی‌تر است که زمان می‌برد.

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خسارت سیل در مجموع استان‌های درگیر بالغ‌بر ۳۰ هزار میلیارد تومان است گفت: برآورد خسارت‌ها در استان گلستان نشان می‌دهد که سیل بیش از ۳ هزار میلیارد تومان خسارت به بخش‌های مختلف این استان آسیب وارد کرده است.

کوسه غراوی در پاسخ به سؤالی در خصوص تأمین منابع لازم برای جبران خسارت مناطق سیل‌زده و مکفی نبودن بودجه عمرانی کشور گفت: باید ببینیم چه تمهیداتی می‌توانیم در بودجه ۹۸ اتخاذ کنیم و منتظر بمانیم تا دستور مقام معظم رهبری در خصوص صندوق توسعه ملی به چه نقطه‌ای خواهد رسید.