شناسهٔ خبر: 66954 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران :

۲۸ پروژه راه روستایی در بابل در حال اجرا است

بازدید نظری مدیرکل راه و شهرسازی مازندران در دیدار با حسین نیازآذری نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در حال حاضر ۲۸ پروژه در بخش روستایی شهرستان بابل در حال اجرا است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران, سید محمد نظری خاطرنشان کرد : در بخش بازآفرینی در دو حوزه می توانیم کمک حال شهرداری های کوچک باشیم هم در بخش قیرهای رایگان و هم در بخش جاده های فرامرزی  به طوریکه در حال حاضر ده و نیم کیلومتر از معابر ترک محله ساری  ، بازسازی و مرمت مسجد سلمان شهر درحال اجراست .

وی  تصریح کرد : شهرداری های کوچک به اندک اعتبار مورد نیاز تهیه طرح ها  راضی نباشند و پیگیر طرح ها و پروژه های مهم تر شوید  چرا که  نگاه ما کمک به شهرداری های کوچک تر است و توجه ویژه ای به این شهرداری ها داریم  بطور مثال همین الان در شهرداری بابل در حوزه بازآفرینی بخش کتی عملیات اجرایی حوزه بازآفرینی در حال اجرا و نهایی شدن می باشد لذا از شهرداران شهرهای کوچک تقاضا می کنیم حوزه بازآفرینی را با جدیت پیگیری کنند .

مدیرکل راه و شهرسازری استان مازندران  گفت : در این بخش به ازای هر واحد تسهیلات کم بهره ۹ درصدی به مبلغ ۴۰ میلیون تومان به متقاضیان  پرداخت می شود و در حوزه بافت فرسوده هم با ارائه پروانه ۵۰ درصد کمک می کنیم.

وی یادآور شد : احیاء ، بهسازی و توانمندسازی محلات هدف، و مشارکت و تعامل دستگاه های ذیربط برای انجام برنامه ها و اقدامات حوزه بازآفرینی شهری  مهم و ضروری می باشد که در این راستا پروژه هایی در سطح استان در حال اجرا است.

نظری با اشاره به اینکه پل روستای برلی کلا بندپی شرقی که  ۴۰ درصد پروژه مطالعه طرح بوده است یادآور شد :  برای اجرای این پل پیش بینی های لازم صورت گرفته است که درصدد می باشیم طی سه چهار ماه آینده این پروژه مهم را کلنگ زنی و افتتاح کنیم تا مردم محروم و مظلوم  این منطقه طعم شیرین پروژه های عمرانی را بچشند.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران  خاطرنشان کرد : بهسازی و آسفالت راه روستایی شیخ موسی و تعدادی از روستاهای منطقه بندپی شرقی در مرحله اجرا و عملیاتی شدن , اتفاقات خوبی در حوزه راه و شهرسازی در حال رخ دادن است و تدبیر وزیر راه و شهرسازی در این بخش ستودنی است به طوریکه در حوزه پروژه های عمرانی نگرانی بابت اعتبارات وجود ندارد و نظارت مناسبی از سوی وزارت راه و شهرسازی بر عملیاتی شدن پروژه ها وجود دارد و در بخش تامین مصالح هم اتفاقات خوبی در آینده نزدیک اتفاق می افتد.

همچنین در ادامه حسین نیازآذری نماینده مردم بابل با اشاره اینکه شهرستان با دارا بودن ۶ شهر و برخورداری بیش از هزار و دویست کیلومتر راه شهری و روستایی نیازمند توجه بیشتر دولت و مدیران استانی است خاطر نشان کرد : اصلاح نقاط حادثه خیزدر حوادث اخیر و همچنین مرمت راه های مواصلاتی پرتردد از جمله مطالبات مهم مردم شهرستان بابل می باشد و انتظار داریم با پیگیری مدیران محترم استانی این مهم عملیاتی شود.