شناسهٔ خبر: 66979 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

با حضور معاون وزیر و مدیرعامل بانک مسکن انجام شد؛

رونمایی از بسته پیشنهادی بانک مسکن برای رونق بخشیدن به بازار مسکن

رونمایی با حضور مازیار حسینی و ابوالقاسم رحیمی‌انارکی از بسته پیشنهادی بانک مسکن برای رونق بخشیدن به بازار مسکن که مبتنی بر راهکارهایی مبتنی بر بازار سرمایه و همچنین راهکارهایی مبتنی بر بازار پول است، رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عصر امروز ۱۱ اردیبهشت ماه با حضور در اولین همایش مدیران ارشد بانک مسکن در سال ۹۸ با محوریت نقش راهبردی رونق بخش مسکن با حضور مازیار حسینی معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی و ابوالقاسم رحیمی انارکی از بسته پیشنهادی بانک مسکن برای رونق بخشیدن به بازار مسکن رونمایی شد.

این بسته شامل راهکارهایی مبتنی بر بازار سرمایه و راهکارهایی مبتنی بر بازار پول است.

بنا بر این گزارش، راهکارهای مبتنی بر بازار سرمایه شاملِ استفاده از صندوق های سرمایه گذاری زمین و ساختمان، استفاده از صندوق املاک و مستغلات، استفاده از صندوق های جسورانه، پذیرش مسکن در بورس کالا، انتشار اوراق سلف مسکن و انتشار اوراق رهنی است.

همچنین، راهکارهای مبتنی بر بازار پول که در این بسته رونمایی شده است نیز شاملِ افتتاح حساب سپرده شاخص مسکن، تخصیص منابع صندوق توسعه ملی در طرح ملی بازآفرینی شهری، افزایش سرمایه بانک، تکمیل زنجیره ارزش مسکن، پیاده سازی بانکداری شرکتی و استفاده از پتانسیل شعب جهت توسعه ابزارهای مالی مرتبط با صنعت است.