شناسهٔ خبر: 67037 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی؛

عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح کمربندی شهر نی‌ریز آغاز شد

کلنگ زنی محور نی ریز عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح کمربندی شهر نی‌ریز با اعتباری بالغ بر ۱۳۵ میلیارد ریال آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان فارس، فیروز تکاور در این مراسم که معاون وزیر راه و شهرسازی  و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و همچنین رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم شهرستانهای استهبان و نی ریز در مجلس شورای اسلامی و نیز معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس و دیگر مسئولین استانی و شهرستانی حضور داشتند گفت: موقعیت تقاطع ورودی نی ریز در امتداد غربی – شرقی مسیر استهبان – قطرویه و در محدوده شهر و پایانه برون شهری واقع شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی فارس اضافه کرد: با توجه به تقاضای ترافیک شریانی  بین استانهای فارس و کرمان از طریق شهر نی ریز و بطور مشخص از طریق تردد از تقاطع مذکور، مطالعات ساماندهی و طرح هندسی تقاطع به صورت پل روگذر برای جداسازی تردد شریانی از پیکربندی همسطح تقاطع و دسترسی مناسب پایانه مسافربری و شبکه ترافیک شهری شهر نیریز در قالب یک تقاطع غیرهمسطح ابلاغ گردید.

وی در خصوص ابنیه فنی این تقاطع اظهار داشت: این تقاطع شامل دو دستگاه  پل موازی رفت و برگشت هر یک با ۶ دهانه ۳۰ متری در مجموع ۳۶۰ متر مربع پل سازی می باشد.

تکاور تصریح کرد: احجام پروژه شامل ۳۱۰۰۰ متر مکعب خاکریزی، ۲۴۰۰۰ متر مکعب اساس و زیراساس، ۱۳۲۰۰۰ متر مربع آسفالت، ۱۵۰۰ متر مکعب پی کنی، ۳۸۰ تن میلگرد و ۴۰۰۰ متر مکعب بتن ریزی است.

مدیرکل راه و شهرسازی مدت اجرای این پروژه را ۲۴ ماه اعلام و اظهار امیدواری کرد بتوانیم این پروژه را در صورت تامین اعتبارات به موقع در موعد مقرر به اتمام برسانیم.