شناسهٔ خبر: 6713 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

پیشنهادهای بانک مسکن برای تامین مالی بازار ؛

تاثیر بازار مسکن بر رونق اقتصادی کشور/ استمهال خطوط اعتباری مسکن مهر تاثیری بر رشد نقدینگی نداشته است

علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان این‌که چندین صنعت نیازهای بخش مسکن را تامین می‌کنند گفت: رونق اقتصادی در بخش مسکن نقدینگی را از بازارهای موازی طلا و ارز خارج می‌کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی بانک مسکن، دکتر طیب نیا با اشاره به نقش مسکن به عنوان کالای سرمایه‌ای در تامین آرامش و امنیت و رضایتمندی مردم به خصوص در جامعه ما، نقشی که بانک مسکن در این زمینه ایفا کرده را برجسته عنوان کرد.

طیب نیا افزود: اهمیت موضوع زمانی مشخص می‌شود که در سال‌های اخیر با محدودیت شدید منابع مالی و اعتباری مواجه بودیم اما با وجود این شرایط بانک مسکن نقش خود را به خوبی توانست در این زمینه ایفا کند به نحوی که مانده تسهیلات و مطالبات این بانک در پایان سال ۱۳۹۳ حدود ۱۰۹ هزار میلیارد تومان بود یعنی نسبت تسهیلات به سپرده حدود ۲۸۷ درصد است و این نشان از تلاش و کوشش فراوان مدیران و کارکنان بانک مسکن دارد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی عملکرد بانک مسکن در طرح مسکن مهر را نیز قابل تقدیر عنوان کرد و گفت: انعقاد قرارداد حدود دو میلیون و ۴۰۰ هزار نفر متقاضی و پرداخت ۴۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نشان دهنده حجم بالای تلاش کارکنان بانک مسکن است که جای تشکر و قدردانی دارد.

وی افزود: مسکن به دلیل ارتباط گسترده و به خصوص ارتباط پیشینی که با سایر بخش‌های اقتصادی دارد به رونق اقتصادی کمک می‌کند چون چندین صنعت نیازهای بخش مسکن را تامین می‌کند و این نقدینگی را از بازارهای موازی طلا و ارز خارج می‌کند.

طیب نیا تاکید کرد: به منظور ایجاد تحرک در بخش مسکن، بانک مسکن پیشنهادهایی ارایه داده است که در حال بررسی این طرح‌ها هستیم به طوری که استمهال خطوط اعتباری مسکن مهر که بانک مرکزی اصل آن را پذیرفته چون تاثیری بر رشد نقدینگی نداشته و توان بانک مسکن را درپرداخت تسهیلات افزایش می‌دهد. افزایش سرمایه بانک مسکن با استفاده ظرفیت‌های قانونی موجود و پیش بینی‌هایی که در قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر صورت گرفته و گسترش بازار رهن و انتشار اوراق رهنی به پشتوانه تسهیلات رهنی و مطالباتی که بانک مسکن دارد از جمله این پیشنهادات است که زمینه ارتقاء نقش بانک مسکن در تامین مالی را فراهم می‌آورد./

برچسب‌ها:

نظر شما