شناسهٔ خبر: 67227 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سال گذشته صورت گرفت؛

مراجعه ٤.١ درصد وسایل نقلیه سنگین کشور به مراکز معاینه فنی استان مرکزی

زندی فر مديركل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان مركزي از مراجعه ٤.١ درصد وسایل نقلیه سنگین کشور به مراکز معاینه فنی استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره کل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان مركزي، علي زندي‌فر بيان كرد: بیش از جهار درصد وسایل نقلیه سنگین کشور در مراکز معاینه فنی استان مرکزی مورد آزمون و تست فني قرار گرفتند.

وي با اشاره به فعاليت شش مرکز معاینه فنی وسایل نقلیه سنگین در سال گذشته گفت: در سال ٩٧ تعداد ٧٢ هزار و ٢٨ وسیله نقلیه سنگين جهت آزمون فني به اين مراكز مراجعه كردند که ٤.١ درصد کل وسایل نقلیه سنگین کشور را به خود اختصاص می دهند.

زندي فر اظهار كرد: از کل وسایل نقلیه سنگين مراجعه كننده به مراکز استان ٨٦.٨١ درصد آنها مورد قبول قرار گرفتند، ٩ هزار و ٥٠٠ وسیله نقلیه در آزمونهای ظاهری خودرو و تست های فنی از قبیل ترمز، آلایندگی هوا و افزایش جانبی چرخها جهت رفع عیب مردود شدند.

وي درصد مردودی تست وسايل نقليه سنگين مراجعه كننده را ١٣.١٩ درصد دانست که نسبت به میانگین کشوری( ١٢.٠٦ درصد) بالاتر است.

مديركل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان مركزي افزود: در سال ۹۷ تعداد موارد مردودی وسایل نقلیه در مراکز معاینه فنی استان مرکزی نسبت به سال ۹۶ بیش از ۳۸ درصد افزایش ( ۶۸۶۲ وسیله نقلیه) افزایش داشته است که اين افزايش نتیجه ارتقاي نظارت سیستماتیک و بازدیدهای میدانی توسط کارشناسان اداره ایمنی و ترافیک در مقاطع زمانی مختلف و بصورت سرزده از مراكز بوده است .