شناسهٔ خبر: 67552 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

تفاهمنامه تکمیل و تعمیر واحدهای سیل‌زده توسط بنیاد مسکن و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) امضا شد

امضاء تفاهم نامه سناد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تفاهمنامه تکمیل و تعمیر واحدهای مسکونی مناطق سیل زده را در هفت بند امضا کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تفاهمنامه همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با ستاد اجرایی فرمان امام به منظور تکمیل و تعمیر واحدهای مسکونی آسیب دیده از سیل در هفت ماده به امضای علیرضا تابش رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و محمد خبر رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) رسید.

کمک در تامین بخشی از نیازهای مالی موردنیاز بازسازی جهت تکمیل و تعمیر واحدهای مسکونی سیل زده در سکونتگاه‌های شهری و روستایی موضوع این تفاهمنامه است.

بر اساس این تفاهم‌نامه، جامعه هدف واحدهای مسکونی آسیب‌دیده از سیل در مناطق شهری و روستایی هستند که جزو مناطق محروم هستند. همچنین مشمولان این تفاهم نامه توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اولویت خانوارهای کم درآمد و محروم شناسایی و انتخاب خواهند شد.

همچنین، در ماده سه این تفاهمنامه وظایف ستاد اجرایی فرمان امام در دو بند و دو تبصره آمده است. تامین و تخصیص منابع مالی موردنیاز به‌موقع و مطابق با برنامه زمانبندی و اجرایی و حضور در کمیته مشترک راهبری تفاهمنامه از وظایف ستاد اجرایی فرمان امام در این تفاهمنامه است. در ماده چهار نیز وظایف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در چهار بند آمده است. وظایف بنیاد مسکن در این تفاهم نامه شاملِ حضور در کمیته مشترک راهبری، شناسایی و گزینش مشمولان، انجام مطالعات و تهیه طرح‌های مورد نیاز و اجرای برنامه‌های مصوب در راستای بازسازی واحدهای مسکونی به عنوان دستگاه مجری است.

نحوه اجرای همکاری‌های مشترک نیز شامل تشکیل کمیته مشترک راهبری با هدف سیاستگذاری، تدوین راهبردها و تعیین اولویت‌های کلی، نظارت و ارزیابی اقدامات، مدیریت کلی اجرایی و عملیاتی طرح‌ها و تدوین برنامه‌های لازم و همچنین شناسایی موانع، بررسی مسائل و پیشنهادهای طرفین جهت تسریع امور است.

بر این اساس، اعضای کمیته راهبری متشکل از معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، مدیرعامل بنیاد برکت، معاون عمرانی و طرح های زیربنایی بنیاد برکت و مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن است که می تواند با حضور معاونان ذیربط و تام الاختیار اعضای اصلی تشکیل جلسه داده و تصمیم‌گیری کند.

این گزارش حاکی است که ستاد اجرایی فرمان مام مبلغ ۳۰ میلیاردتومان به عنوان بخشی از هزنیه‌های تعمیر و تکمیل واحدهای آسیب دیده پرداخت می‌کند. همچنین اعتبارات ستاد اجرایی فرمان امام در سه محرله به حساب بنیاد مسکن واریز می‌شود.

این تفاهم نامه برای ۱۲ ماه تعیین شده است و با نظر کمیته مشترک راهبری و با توافق طرفین در سال‌های آتی قابل تمدید است.