شناسهٔ خبر: 67553 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مطرح کرد

کمک ۳۰ میلیارد تومانی ستاد اجرایی فرمان امام برای بازسازی واحدهای مسکونی سیل‌زده / تخصیص ۹ تن سیمان رایگان از سوی بنیاد مستضعفان برای بازسازی واحدهای شهری و روستایی

علیرضا تابش علیرضا تابش در مراسم امضای تفاهمنامه تکمیل واحدهای مسکونی سیل‌زدگان از پرداخت ۳۰ میلیارد تومانی ستاد فرمان امام برای تکمیل و تعمیر واحدهای مسکونی سیل‌زده خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، امروز در مراسم امضای تفاهمنامه تکمیل و تعمیر واحدهای مسکونی آسیب دیده از سیل اعلام کرد: این تفاهمنامه با هدف کمک و حمایت از سیل زدگانی است که به‌رقم دریافت منابع اعتباری وام بلاعوض قادر به تکمیل و یا بازسازی واحدهای مسکونی خود نیستند.

تابش ادامه داد: در تعاملاتی که با دولت داشتیم برای 70 هزار واحد شهری و روستایی آسیب‌دیده، تسهیلات با اعتباری بالغ بر ۲۵۰۰ میلیارد تومان دریافت و به سیل‌زدگان دادیم.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: از مجموع ۷۰ هزار واحد شهری و روستایی سیل‌زده ۳۱ هزار واحد شهری و ۳۹ هزار واحد روستایی هستند.

وی خاطرنشان کرد: وام مسکن روستایی ۴۰ میلیون تومان شهری، ۵۰ میلیون تومان تعمیری، شهری و روستایی ۱۵ میلیون تومان و تأمینی معیشتی ۱۵ میلیون تومان برای واحدهای مسکونی تخریبی و تعمیری اعطا شده است.

وی بلاعوض واحدهای شهری را ۱۲ میلیون تومان و روستایی را ۱۰ میلیون تومان برای هر واحد سیل زده اعلام کرد و گفت: اعتبارات از سوی دولت تأمین و در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار گرفته است. اما در عین حال به‌رغم تلاش‌های فوق بهره‌مندی از کمک‌های نهادهای خیریه بنیاد مستضعفان بهزیستی وزارت نفت بسیج مستضعفان و کمیته امداد درحال رایزنی و انجام است که تاکنون بنیاد مستضعفان ۸ تن سیمان رایگان برای واحدهای احداثی شهری و روستایی و یک تن سیمان رایگان برای واحدهای تعمیری را در شهر و روستا تأمین کرده است.

وی همچنین رقم تفاهمنامه‌ای که با ستاد اجرایی فرمان امام امروز به امضا رسید را ۳۰ میلیارد تومان در مرحله اول اعلام کرد و گفت: کمیته امداد بهزیستی صنایع و کارخانجات وزارت نفت و بسیج مستضعفان از دیگر ارگانهایی هستند که در حال عقد قرارداد برای کمک به بازسازی مناطق سیل زده در حال عقد قرارداد هستیم.