شناسهٔ خبر: 67687 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی در نشست خبری با اصحاب رسانه عنوان کرد:

نیاز به احداث ۹۹۷ کیلومتر راه برای بهره مندی کامل راه روستایی در خراسان شمالی

نشست خبری مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی در نشست خبری با اصحاب رسانه عنوان کرد: برای بهره‌مندی کامل از راه روستایی در استان به ساخت و احداث ۹۹۷ کیلومتر راه نیاز داریم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان شمالی, علیرضا مصطفی زاده در این نشست در ابتدا با آرزوی  قبولی طاعات و عبادات و تبریک به مناسبت میلاد باسعادت امام حسن مجتبی(ع) و همچنین هفته ارتباطات و روابط عمومی و خوش آمدگویی با اصحاب رسانه عنوان کرد: اسلحه ما مدیران و شما اصحاب رسانه این قلم است که بسیار مقدس و ارزشمند است .

وی همچنین به  اصحاب رسانه خبر خوشی داد و گفت: ما به فکر ایجاد سرپناه برای مردم هستیم و شما اصحاب رسانه هم اگر بتوانید شرکت تعاونی داشته باشید ما می‌توانیم زمین به شما واگذار کنیم تا صاحب خانه شوید.

۲۵۰۰ کیلومتر راه خاکی و شوسه در استان

در ادامه این نشست معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی به آمار راه استان اشاره کرد و افزود: در استان  حدود ۱۸۰ کیلومتر بزرگراه و ۴۴۰ کیلومتر راه اصلی و ۷۴۵ کیلومتر راه فرعی داریم و همچنین ۴۷۰۰ کیلومتر راه روستایی داریم که از این میزان ۲۲۰۰ کیلومتر آسفالته می باشد و ۲۵۰۰ کیلومتر خاکی و شوسه است.

علی علیمردانی خاطر نشان کرد: شاخص برخورداری راه روستایی آسفالته در استان خراسان شمالی ۴۷ درصد است که میانگین کشوری آن ۵۳ درصد می باشد. این شاخص در ابتدای تفکیک استان، ۱۷ درصد بوده است.

کسب مقام اول در حسابداری تعهدی در سال ۹۶  

حجت قربانی راد معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی نیز در این نشست خبری گفت: این اداره کل در سال ۹۶ حائز مقام اول در حسابداری تعهدی، رتبه برتر و شایسته تقدیر در ایجاد میزخدمت در خصوص شاخص های عمومی و اختصاصی ارزیابی عمکرد شد و همچنین در هفته دفاع مقدس و ستاد اقامه نماز رتبه اول در استان راکسب نموده است.

به ازای هر نفر در مرکز استان ۲.۵ متر مربع فضای سبز وجود دارد

روزبه دادجو معاون شهرسازی و معماری هم در این نشست گفت: در استان تعداد ۱۲ شهر بالای ۲۵ هزار نفر در حیطه کاری این معاونت است.

در ادامه دادجو افزود: به ازای هر نفر در مرکز استان ۲.۵ متر مربع فضای سبز وجود دارد که این رقم در کشور ۸ متر مربع است.بعضاً سرانه فضای سبز با احتساب بوستان های خارج شهر از جمله بش قارداش، باباامان اعلام می شود اما رویکرد ما، ایجاد فضای سبز محلی برای افزایش کیفیت زندگی و تأثیرگذاری آن بر جامعه است. وی اظهار داشت: رویکرد ما در ایجاد فضای سبز، دستیابی شهروندان در فضای شهری به این خدمات، بدون نیاز به سفر است.

سال ۹۷ تعداد ۱۰۶۱ واحد مسکن مهر در استان واگذار شده

در ادامه معاون بازآفرینی شهری و مسکن در خصوص وضعیت مسکن مهر استان بیان کرد :از تعداد ۲۴۱۵۰ واحد که شامل ۱۹۹۵ واحد در قالب اجاره داری ۵ ساله ، ۶۱۵۹ واحد در قالب اجاره داری ۹۹ ساله، ۶۳۳۲ واحد در قالب تفاهمنامه ۳ جانبه و ۹۶۶۴ واحد در قالب خود مالکی می باشد که تاکنون ۱۹۸۴۸ واحد واگذار و افتتاح شده و همچنین در سال ۹۷ تعداد ۱۰۶۱ واحد مسکن مهر در شهرهای بجنورد، اسفراین و شیروان به متقاضیان تحویل داده شده است.

جواد عمادیانفر اعلام کرد: با توجه به سیاست وزارت راه و شهرسازی مقرر است کلیه مساکن مهر باقیمانده تا آبان ماه سال جاری تعیین و تکلیف و واگذار شود.

تحقق یک سوم تعهد مالی در سال ۹۸ 

مجتبی ایرانپناه معاون املاک و حقوقی این اداره کل هم در این نشست عنوان کرد: این معاونت شامل سه اداره املاک،حقوقی و واگذاری می باشد که در سال ۹۷ در حوزه معاونت املاک و حقوقی با ۱۸ پله صعود به رتبه ۱۶ کشوری رسیدیم و در مورد فروش و  واگذاری زمینهای تفریحی توریستی در سال ۹۸  تعهد ما ۷ میلیارد بوده که در دو ماهه اول سال یک میلیارد و ۷۳۸ میلیون تومان از این فروش محقق شده و ما در نظر داریم جزء ۱۰ استان اول در کشور باشیم .

در پایان گفتنی است در این نشست که تعداد ۳۴ نفر از اصحاب رسانه حضور داشتند به تک تک سؤالات خبرنگارها پاسخ داده شد.