شناسهٔ خبر: 67715 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت تأمین سرمایه بانک مسکن:

فروش اوراق بهادار، خدمات بانکداری اختصاصی و صندوق سرمایه‌گذاری در اوراق سه خدمت ویژه شرکت تامین سرمایه بانک مسکن

فاضلیان سیدمحسن فاضلیان اقدامات و خدمات ویژه این شرکت برای افزایش قدرت مالی مجموعه بانک را تشریح کرد و گفت: سه ابزار صندوق سرمایه‌گذاری در اوراق با درآمد ثابت شرکت تامین سرمایه بانک مسکن، خدمات بانکداری اختصاصی در قالب فعالیت سبدگردانی و فروش اوراق بهادار در شعب سه خدمت ویژه و قابل ارائه شرکت در شعب بانک مسکن هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نقل از بانک مسکن، سیدمحسن فاضلیان مدیرعامل شرکت تأمین سرمایه بانک‌مسکن با تشریح خدمات جدید این شرکت در حوزه مدیریت دارایی‌ها با هدف افزایش قدرت تامین مالی در مجموعه بانک، اظهار کرد: سه ابزار صندوق سرمایه گذاری در اوراق با درآمد ثابت شرکت تامین سرمایه بانک مسکن، خدمات بانکداری اختصاصی در قالب فعالیت سبدگردانی و فروش اوراق بهادار در شعب سه خدمت ویژه و قابل ارائه شرکت در شعب بانک مسکن هستند.

وی با بیان اینکه شرکت تامین سرمایه بانک مسکن بنا بر وظیفه ذاتی خود که تامین مالی است، به تقویت درگاه‌های تامین مالی پرداخت، افزود: خوشبختانه صندوق با درآمد ثابت شرکت تامین سرمایه، مجوز فعالیت خود را دریافت کرد. البته مجوز این شرکت از نوع تاسیس نبود بلکه از نوع تغییر بود به این معنی که ما یک صندوق سرمایه‌گذاری مشترک در شرکت داشتیم که به صندوق با درآمد ثابت تبدیل شد.

فاضلیان ادامه داد: برای تاسیس صندوق سرمایه‌گذاری با اوراق با درآمد ثابت درخواستی به سازمان بورس ارائه شد و در نهایت در اسفندماه سازمان بورس مجوز تاسیس این صندوق با حداقل سرمایه ۱۰ تا ۱۰۰ میلیارد تومان را صادر کرد.

وی همچنین به فروش اوراق بهادار در شعب بانک‌مسکن اشاره کرد و گفت: تا پیش از این اوراق تسه معامله می‌شد که هم‌اکنون نیز در حال معامله است اما یکی از بحث‌هایی که در این حوزه مطرح است بحث بازارگردانی اوراق تسهیلات مسکن است که در دستور کار شرکت تامین سرمایه قرار دارد و به تصویب رسیده و همچنین به هیأت مدیره بانک مسکن نیز پیشنهاد شده است. ما با ۱۰ درصد حجم کل مبلغ تسه موجود در بازار می‌توانیم منابع مالی را تامین کنیم و بحث بازارگردانی اوراق تسهیلات مسکن را داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت تأمین سرمایه بانک‌مسکن درباره فروش اوراق بهادار در شعب نیز گفت: یکی دیگر از خدماتی که زیر ساخت سخت‌افزاری آن آماده شده، این است که اوراق بهادار تحت مدیریت شرکت تامین سرمایه بدون ایجاد تغییر در سپرده‌های بانک، از طریق شعب عرضه شوند.

وی افزود: در مرحله آزمایشی در حال حاضر در دو شعبه مرکزی و سعادت‌آباد توانستیم اوراق را عرضه کنیم و در برنامه بعدی این عدد به ۲۰ میلیارد تومان افزایش خواهد یافت. به موازات آن، فروش این اوراق از طریق شعب مرکزی استان‌ها و در نهایت عملیاتی سازی فروش اوراق در شعب منتخب بانک‌مسکن در سراسر کشور پیاده‌سازی خواهد شد.