شناسهٔ خبر: 67761 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تاکید بر حفظ حقوق مالکان در راستای عدالت شهری در توزیع خدمات

مریم سمایی معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه وشهرسازی همدان از تشکیل جلسه کمیسیون ماده پنج طرح تفصیلی شهرهای بهار و نهاوند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، مریم سمایی بیان کرد: این جلسه در راستای رسیدگی به مشکلات شهروندان و سرعت بخشیدن به روند اجرای طرح تفصیلی از جمله بازگشایی و تعریض معابر، تحقق پذیری کاربری‌های عمومی و غیر انتفاعی شهری تشکیل شد.

وی افزود: در این جلسه اعضاء ضمن در نظرگرفتن حقوق مالکان برحفظ حقوق تمامی شهروندان در راستای عدالت شهری درتوزیع خدمات تاکید نمودند و اولویت را بر رعایت ضوابط و مقررات مصوب و احداث معابر و شبکه دسترسی مناسب مبتنی بر واقعیت‌های کنونی شهر قراردادند.

وی ادامه داد: از جمله پرونده‌های بررسی شده در این جلسه، کمک به تکمیل و تعریض و جابه‌جایی دور برگردان کوی آقا نور جهت تسهیل در رفت و آمد عمومی و حل مشکلات ترافیکی محله، اصلاح ضوابط پله فرار بر اساس مقررات ملی ساختمان ،جابه‌جایی برخی کاربری‌ها و ابقاء کاربری های مسکونی بوده که تصمیمات لازم در این زمینه اتخاذ شد.

سمایی یادآورشد: ضمن اینکه با برخی از پیشنهادات نیز از جمله حذف معابر ،افزایش سطح اشغال و تغییر کاربری ها که با منافع عمومی شهر و شهروندان در تناقض بود مخالفت شد.

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه وشهرسازی استان همدان ادامه داد:  در این ارتباط برخی مسائل شهر بهار از جمله تغییرات اصلاح کاربری ها نیزمطرح و  با توجه به اهداف طرح های مصوب اتخاذ تصمیم شد.

سمایی در پایان خاطرنشان ساخت: در این جلسه بر توسعه و توزیع امکانات و دسترسی برابر برای همه شهروندان واولویت اقدام کمیسیون ماده پنج بر روی مسائل ضروری شهروندان و حرکت در چارچوب ضوابط و مقررات تاکید شد.