شناسهٔ خبر: 67878 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران:

دقت در زمینه زیباسازی حریم راه‌ها، جاده‌های مازندران را متحول خواهد کرد

جلسه ساری مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران در جلسه شوراي اداري این اداره کل گفت: بهسازی، پاکسازی و زیبا‌سازی حریم راه‌ها نیازمند یک تلاش همگانی و دقت است، چرا که دقت در زمینه زیباسازی حریم راه‌ها، جاده های استان را متحول خواهد کرد .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل  جاده ای استان مازندران, جلسه شوراي اداري اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران در سال جديد با حضور مدير كل، معاونان و روساي ادارات ستادی و تابعه با هدف برنامه‌ریزی جهت آمادگی کامل برای تعطیلات عید سعید فطر و نیمه خرداد و برگزار شد.

 در این جلسه عباسعلی نجفی خواستار آمادگی کامل راهداران برای ایمن‌سازی محورهای استان شد و افزود : بهسازی، پاکسازی و زیباسازی حریم راه‌ها نیازمند یک تلاش همگانی و دقت است، چرا که دقت در زمینه زیباسازی حریم راه‌ها، جاده‌های استان را متحول خواهد کرد.

نجفی در ادامه اظهار داشت: انتظار می‌رود با نزدیک شدن به تعطیلات نیمه خرداد و عید سعید فطر و ورود انبوه مسافر به استان، روند پیشرفت فیزیکی پروژه های راهداری سطح استان سرعت بیش‌تری گرفته و از همه امکانات برای بهسازی و پاکسازی و زیباسازی ، مبلمان جاده ای استفاده نموده و این موضوع با دقت و سرعت بیشتری دنبال شود .

وی در ادامه افزود :حفظ حریم راهها از وظایف اصلی این اداره کل می باشد، باید حرمت حریم راهها را رعایت کرد و هرکسی که این حرمت را حفظ نکند باید در مقابلش ایستاد و از حریم راهها دفاع کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل  استان مازندران در این نشست خواستار استفاده بهینه از بخش های مختلف برای اجرای عملیات راهداری شد و عنوان کرد: پاکسازی و زیباسازی حریم راه‌ها، نصب تابلوهای vsl نمایشگر سرعت متغیر بسته به شرایط جاده، نصب دوربین‌های نظارت تصویری، نصب تابلوهای فلورسنتی جهت آشکارسازی نقاط پرحادثه، تقویت علائم افقی و عمودی، بهبود وضعیت حفاظ‌ها و نگهداری روشنایی محورها، ایمن‌سازی و ساماندهی نقاط پرحادثه، خط کشی و لکه‌گیری، شستشو و ترمیم علائم، جمع‌آوری لاشه حیوانی و زباله در سطح محورها از جمله فعالیت‌های ایمنی است که باید توسط روسای ادارات  شدت بیشتری بگیرد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران از روسای ادارات خواست تا در نگهداری ماشین آلات راهداری نهایت تلاش را نموده تا اقدامات بهنگام در راهداری مستمر و جاری که در سایه همدلی و هماهنگی و احترام متقابل در ارائه یک کار موفق میباشد صورت پذیرد.