شناسهٔ خبر: 67939 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اجرای بیش از هشت کیلومتر روکش آسفالت راه‌های حوزه شهرستان فردوس

شانه سازی سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فردوس، از انجام عملیات روکش آسفالت در محورهای فردوس- سرایان و فردوس بجستان، بلوار فردوس- اسلامیه و راه روستائی بیدسکان جمعاً به طول هشت کیلومتر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان جنوبی احمد آخوندی گفت: در راستای افزایش ارتقاء ایمنی و نگهداری ‌محورهای مواصلاتی فردوس و به منظور رفاه حال کاربران جاده‌ای، روکش آسفالت در محورهای فردوس- سرایان، فردوس- بجستان و راه روستائی بیدسکان اجرایی شده است  و روکش آسفالت گرم در بلوار فردوس اسلامیه در حال اجراست.

سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای فردوس اظهار داشت: این پروژه‌ها به صورت پیمانی و امانی در مدت زمان یک ماه از ابتدای اردیبهشت ماه امسال آغاز که برای اجرای این عملیات ۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و ملی هزینه شده است.

وی بیان کرد: در امسال اقداماتی برای ایمن سازی  نقاط پر خطر حوزه استحفاظی شهرستان شامل روشنائی۳ نقطه سه راهی ‌روستای مهوید، سه راهی کمربندی باغستان علیا و تقاطع محور باغستان خرو با کمربندی باغستان واقع در محور فردوس گناباد توسط این اداره انجام گرفته است.

خسارت سیل به ۵۰ کیلومتر از راه‌های اصلی و روستایی

سرپرست  اداره  راهداری  و حمل و نقل جاده‌ای   شهرستان فردوس، افزود: در پی نزول بارش‌های آسمانی و جاری شدن سیلاب به ۵۰ کیلومتر از راه‌های اصلی و روستایی که شامل آب بردگی شانه راه، تخریب رویه راه و۱۰دستگاه آبنما درمحورهای روستائی بوده خسارت وارد شده است کلیه محورها با اقدامات اولیه راهداران پرتلاش این اداره در کمترین زمان ممکن بازگشایی و نسبت به اجرای رادیه برید، دریواسیونها و آبنماهای تخریب شده از سیل مرمت و بازسازی انجام پذیرفت.

آخوندی تصریح کرد: با توجه به اینکه از سال گذشته کار عملیاتی تنقیه و لای روبی دهانه پل‌های کوچک و بزرگ در حوزه شهرستان انجام شده بود خوشبختانه آسیب و خسارت جدی به ابنیه و پل‌های حوزه راههای اصلی وارد نشده است.

وی در پایان به پروژه‌های در دست اقدام اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان فردوس تا پایان سال مالی ۹۷ اشاره و خاطرنشان کرد: روکش آسفالت محور فردوس دیهوک به طول ۱۰ کیلومتر، اجرای ماسه آسفالت محور فردوس-باغستان و اجرای روکش آسفالت راه های روستائی سرند وفتح آباد –گستج  با تخصیص ۷۰۰ تن قیر، همچنین ایمن سازی تقاطع حسن آباد –خانکوک و اصلاح و بروزرسانی تابلو و علائمراههای اصلی و روستائی به صورت امانی و پیمانی از محل اعتبارات ملی و استانی اجرائی می‌شود.