شناسهٔ خبر: 67947 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای:

اقدامات پیشگیرانه در نگهداری راه‌ها و ابنیه‌ها به ماکمک می‌کند تا از شدت وقوع بحران بکاهیم

حسن نیا معاون وزیر راه و شهر سازی در همایش سراسری مدیران کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فرایندهای انتقال وظایف راه‌های فرعی و روستایی را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای عبدالهاشم حسن‌نیا معاون وزیر راه و شهر سازی و رییس این سازمان در همایش سراسری مدیران کل راهداری و حمل‌و‌نفل جاده‌ای سراسر کشور  که با هدف تشریح فرایند های انتقال وظایف راه‌های فرعی و روستایی برگزار شد تصریح کرد: در برهه زمانی فعلی و با توجه به تقاضای فزاینده‌ای که در جامعه نسبت به سطح خدمات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای وجود دارد، ضرورت اتحاد، همدلی، تقسیم صحیح وظایف و مسوولیت‌های کلان و جاری سازمانی در بین اقشار مختلف سازمان و ایجاد تناسب  در برنامه‌های جاری و اهداف کلان ضروری است.

حسن نیا با اشاره به این مطلب افزود :باید مجموعه کارها و مسوولیت‌ها  تقسیم شود که مسوولیت بر شانه فرد یا افراد معدودی سنگینی نکند؛ همین طور به گونه‌ای عمل کنیم که همواره پاسخگویی داشته باشیم و اشتغال به انجام امور جاری ،نباید مارا از اهداف کلان سازمانی غافل کند .

وی خاطرنشان کرد: لزوم حضور معاونان راهداری ادارات کل استان‌ها و شهرستان‌ها در گشت های راهداری و بازرسی و بررسی مداوم جاده ها وابنیه فنی و همچنین ماشین‌آلات راهداری و همین طور انجام بازرسی‌های مداوم پایانه های بار و مسافر ،نحوه بارگیری ،بررسی وضعیت ناوگان حمل و نقل،از جمله مهمترین وظایف معاونان راهداری و حمل و نقل است که کوتاهی در آنها،  سازمان را از دریافت و اطلاع‌یابی به موقع مسایل و مشکلات جاری موجود و اتخاذ راهکارهای لازم ،دور می کند .

حسن نیا با تاکید بر اینکه انجام امور جاری راهداری در خصوص نگهداری جسم راه،علایم‌و ابنیه فنی بسبار حایز اهمیت است ،افزود :اجرای این فرآیندها به صورت جاری و مستمر ازسوی ادارات راهداری در سراسر کشور،می تواند مارا در گام برداشتن در جهت مسایل کلان این حوزه یاری کند .

وی خاطرنشان کرد :در استانها باید  تفکر جمعی بر تصمیمات و اجرا حاکم باشد ،لازمه تحقق این امر مشارکت و تعاملات درون سازمانی است. در کنار این امر، به روز رسانی ظرفیت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری نیز اهمیت فراوان دارد. ما با سهم بیش از ۹۰ درصد‌ی که از چرخه حمل‌و‌نقل داریم‌، باید از نظر سطح خدمات و سرویس قابل ارایه به کاربران جاده‌ای در سطح کیفی و مطلوبی قرار داشته باشیم.

رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همچنین به تجارب ارزنده حاصل از سیل اخیر اشاره کرد و افزود :سیل اخیر چالش و امتحان برای تک تک ما بود  بنابراین ،اقدامات پیشگیرانه در زمینه نگهداری راه‌ها ،ابنیه و آماده سازی ماشین‌آلات، می تواند ماراکمک کرده و از شدت وقوع بحران بکاهد .

وی گفت: در سیل گذشته راهداران تلاش وافری داشتند و آنچه نمود داشت همگرایی آنان با بخش حمل و نقل بودکه این امر توانست یاریگر باشد و زحمات صادقانه این دو قشر قابل تقدیر است.