شناسهٔ خبر: 67962 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد:

تسریع رسیدگی به شکایت رانندگان از شرکت‌های حمل و نقل در خراسان رضوی

141 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: با تسهیل ثبت شکایت رانندگان، کار رسیدگی به تخلفات شرکت های حمل و نقل در این استان به میزان چشمگیری افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی، ابراهیم نصری اظهار کرد: در همین چارچوب سال گذشته هزار و ۶۳۲ مورد شکایت در سامانه مدیریت ارتباط شهروندی وزارت راه و شهرسازی موسوم به «شهراه» ثبت شد. این در حالی است شمار شکایتهای ثبت شده در سال ۱۳۹۶ در سامانه شهراه فقط ۹ مورد بود.

وی ادامه داد: در چارچوب رسیدگی به شکایات رانندگان از اردیبهشت ماه سال گذشته روش تماس با شماره تلفن ۱۴۱ و شماره گیری عدد پنج برای ثبت آسان شکایات در سامانه ۱۴۱ راه اندازی و موجب افزایش میزان ثبت شکایات رانندگان شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: هزار و ۵۷۸ مورد از مجموع شکایات دریافتی در سامانه شهراه از طریق شماره تلفن ۱۴۱، بقیه در پایگاه اینترنتی ۱۴۱ و یا در قالب مراجعه حضوری رانندگان دریافت شده است.

وی افزود: ۹۱.۶۴ درصد از مجموع این شکایتها مربوط به حوزه حمل و نقل کالای بین شهری، ۴.۴۵ درصد مرتبط با بخش حمل و نقل مسافر، ۲.۸۵ درصد در بخش حمل و نقل کالای بین المللی و حدود یک درصد نیز در حوزه ایمنی ترافیک و راهداری خراسان رضوی ثبت شده اند.

نصری ادامه داد: بیشترین شکایتها در بخش حمل و نقل داخلی کالا مربوط به شکایت رانندگان از شرکتهای حمل و نقل بابت دریافت مبلغ بیشتر از حد تعیین حق کمیسیون و نیز پرداخت نشدن کرایه به رانندگان حرفه ای بوده است. افزون بر ۴۱ هزار راننده با ۲۸ هزار و ۵۰۰ دستگاه خودروی سنگین در مجموعه ناوگان حمل و نقل باری خراسان رضوی فعالیت دارند.