شناسهٔ خبر: 68102 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

ساخت خانه‌های مناطق سیل‌زده لرستان بزودی آغاز می‌شود

ساخت و ساز مدیر قرارگاه مردمی قم در شهر پلدختر با اشاره به آغاز موج کمک‌رسانی این قرارگاه به مناطق سیل‌زده لرستان گفت: مرحله ساخت خانه‌های تخریب شده این استان بزودی توسط این قرارگاه آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا، محمد خامه یار، با بیان اینکه استقرار قرارگاه مردمی قم برای کمک به سیلزدگان لرستان یک سال ادامه خواهد داشت گفت: درحال حاضر این قرارگاه به نام قرارگاه مردمی و مهندسی کمک به سیلزدگان استان قم تغییر نام داده است و با استفاده از نیروهای فنی منطقه و اعزام تکنسین‌های فنی استان، کار ساخت و تعمیر خانه‌های آسیب دیده از سیل را در دستور کار دارد.
وی با بیان اینکه شرایط خانه‌های آسیب دیده از سیل برای بازگشت خانواده‌ها مناسب نیست، گفت: به منظور بسترسازی برای ساخت خانه‌های آسیب دیده، ورزشگاه شهر معمولان برای دپوی مصالح ساختمانی در اختیار این قرارگاه قرار گرفته است.
وی ادامه داد: بسیاری از این مصالح با کمک خیرین خریداری شده است که برای حمل و نقل آن به منطقه، نیازمند کمک دولت و تأمین ماشین آلات مورد نیاز هستیم.
خامه یار با بیان اینکه این قرارگاه آمادگی اعزام نیروهای متخصص رشته‌های مختلف به مناطق سیلزده را دارد، گفت: در حال مذاکره و نهایی کردن تفاهم نامه با یکی از کارخانه‌های آلومینیوم سازی قم هستیم تا بخشی از در و پنجره مورد نیاز مناطق سیل زده را از این طریق تأمین کنیم.

وی گفت: بخشی از مصالح ساختمانی مورد نیاز مناطق سیلزده توسط خیرین تأمین و آماده اعزام به مناطق سیل زده است.

فروردین امسال ۲۴ استان، ۲۳۱ شهرستان، ۲۶۹ شهر و ۵ هزار روستا درگیر سیل شد که قم به عنوان استان معین لرستان به کمک سیلزدگان شتافت.