شناسهٔ خبر: 68252 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون رئیس جمهور:

اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومانی به منطقه یک آزادراه تهران – شمال در ماه‌های آینده تخصیص می‌یابد

نوبخت معاون رئیس جمهور از تخصیص اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومانی متشکل از سهم ۳۰۰ میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان و ۳۰۰ میلیارد تومانی دولت در ماه های آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در جریان بازدید از منطقه یک آزادراه تهران – شمال اظهار داشت: در سال جاری ‌۶۰۰ میلیارد تومان متشکل از سهم ۳۰۰ میلیارد تومانی از سوی دولت و ۳۰۰ میلیارد تومان از سوی بنیاد مستضعفان در ماههای پیش رو تامین می‌شود تا شاهد بهره‌برداری از این پروژه در سال جاری باشیم.

وی افزود: علاوه بر اینکه طبق برنامه‌ریزی در سال جاری ۳۰۰ کیلومتر به شبکه آزادراهی کشور اضافه می‌شود، پروژه راه آهن میانه – بستان آباد نیز در سال جاری افتتاح می‌شود.

نوبخت با اشاره به نیاز ۱۰ هزار میلیارد تومانی مناطق دو ،سه و چهار آزادراه تهران – شمال گفت: بعد از افتتاح منطقه یک جزئیات برنامه‌ریزی‌های مالی سه منطقه بعدی اعلام می‌شود.

وی در ادامه از افتتاح آزادراه همت – کرج در سال جاری خبر داد و درخصوص برنامه‌ریزی‌های بخش مسکن گفت: برای سال‌جاری ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی تحت برنامه قرار گرفته است. غیر از تدابیر اتخاذ شده برای اصلاح ساختار بودجه،  هشت برنامه برای رونق تولید و ایجاد ۹۸۸ هزار فرصت شغلی تدوین شده است که بخشی از برنامه‌های اشتغالزایی در حوزه بافت فرسوده نمود پیدا می‌کند.

معاون رئیس جمهور یادآور شد:‌ طبق برنامه ۱۰۰هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده، ۵۰ هزار واحد روستایی و ۵۰ هزار واحد مسکن شهری برای رونق تولید و اشتغال گسترده برنامه‌ریزی شده است.